KudoZ home » English to Dutch » Other

science discovery centres

Dutch translation: interactieve wetenschapscentra


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:science discovery centres
Dutch translation:interactieve wetenschapscentra
Entered by: Willemina Hagenauw

14:57 Nov 12, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: science discovery centres
Dit komt uit een toeristenbrochure en ik neem aan dat men een zoiets als het science museum in Londen bedoelt. Tentoonstelling over allerlei wetenschappelijke dingen waar je zelf interactief bezig kunt zijn.
Willemina Hagenauw
interactieve wetenschapscentra
Explanation:
Slechts een idee.

Ik ga eigenlijk puur af op jouw omschrijving.

Ik zou zeker iets met 'interactief' doen.
Selected response from:

Shayna Barby
Grading comment
Mooie oplossing - ook dank aan alle andere bijdragers!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8interactieve wetenschapscentraShayna Barby
3 +1populair-wetenschappelijk centrumMiriam Linschoten, PhD
3centrum voor uw wetenschappelijke ontdekkingsreis
Chantal Henno
3(wetenschappelijke) ontdekhoek
Jan Willem van Dormolen
3doe-centrum voor wetenschap & technologie
Björn Houben


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
doe-centrum voor wetenschap & technologie


Explanation:
een ideetje, misschien zet dit je op weg

Björn Houben
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 197

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
interactieve wetenschapscentra


Explanation:
Slechts een idee.

Ik ga eigenlijk puur af op jouw omschrijving.

Ik zou zeker iets met 'interactief' doen.

Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 99
Grading comment
Mooie oplossing - ook dank aan alle andere bijdragers!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  moya
3 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem: Laat ook zeker uitkomen, dat het om exacte wetenschap gaat. (Kies Exact! e.d.)
4 mins

agree  Linda Ferwerda: op de site van NEMO, www.e-nemo.nl heet het overigens een science centre in goed NL. NEMO is een dergelijk centrum.
28 mins

agree  Jacqueline van der Spek
2 hrs

agree  AllisonK
3 hrs

agree  Huijer
15 hrs

agree  Channa Montijn
20 hrs

agree  Berry Prinsen
21 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
populair-wetenschappelijk centrum


Explanation:
Zie bijvoorbeeld website van het Museon in Leiden.

Of: wetenschappelijk doe-centrum

of iets met hands-on:
wetenschappelijk ontdek-het-zelf centrum

Het zijn maar een paar ideetjes.

Miriam Linschoten, PhD
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 235

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SIOE DARTANA
14 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(wetenschappelijke) ontdekhoek


Explanation:
Nog een suggestie. Ik probeer het aspect 'discovery' erin te houden.


    Reference: http://www.ontdekhoek.nl
Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1680

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
centrum voor uw wetenschappelijke ontdekkingsreis


Explanation:
of "ontdekkingstocht door de wetenschap"
Gewoon ook eens een ideetje, omdat het hier om een toeristische tekst gaat en dan misschien wat luchtiger mag.
Groetjes,
Chantal

Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 406