KudoZ home » English to Dutch » Other

couched

Dutch translation: verhuld in, verpakt in, omgeven door


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:couched
Dutch translation:verhuld in, verpakt in, omgeven door
Entered by: Henk Peelen

17:42 Dec 1, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: couched
their dismissal is couched in terms of incompetence
willeke
verhuld in, verpakt in, omgeven door
Explanation:
Hun afwijzing is verpakt in termen van onbekwaamheid
Hun afwijzing is verhuld in termen van onbekwaamheid
Hun afwijzing is omgeven door termen van onbekwaamheid

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-01 20:01:11 (GMT)
--------------------------------------------------

Ben het met Kate, Mirjam, Tina en Moya eens:
Hun ontslag is verhuld in termen van onbekwaamheid
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7verhuld in, verpakt in, omgeven door
Henk Peelen
4ingekleedMiriam Linschoten, PhD


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ingekleed


Explanation:
van Dale

Miriam Linschoten, PhD
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 235

43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
verhuld in, verpakt in, omgeven door


Explanation:
Hun afwijzing is verpakt in termen van onbekwaamheid
Hun afwijzing is verhuld in termen van onbekwaamheid
Hun afwijzing is omgeven door termen van onbekwaamheid

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-01 20:01:11 (GMT)
--------------------------------------------------

Ben het met Kate, Mirjam, Tina en Moya eens:
Hun ontslag is verhuld in termen van onbekwaamheid

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson: verhuld
7 mins

agree  Mirjam Bonne-Nollen: with Kate
37 mins

agree  Tina Vonhof: of 'verpakt als'. Dismissal betekent waarschijnlijk 'ontslag'.
44 mins

agree  moya: verhuld
45 mins

agree  Marciam
19 hrs

agree  Saskia Steur: verhuld (onder het mome van)
21 hrs

agree  Dirk Wouters
22 hrs