KudoZ home » English to Dutch » Other

everybody but a janitor

Dutch translation: Jan en alleman, maar geen schoonmaker


06:40 Dec 18, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: everybody but a janitor
Er is een moord gepleegd in de cabine van een peepshow. De technische recherche is ter plaatse om bewijzen te verzamelen, maar ze vinden haren van een heleboel mensen.

- Hier zijn een heleboel klanten geweest.

- Everybody but a janitor.

Bedoel ze daarmee: Klanten van alle rangen?

Dank je!
De Facto
Dutch translation:Jan en alleman, maar geen schoonmaker
Explanation:
Ik denk dat je het vrij letterlijk moet nemen. Het ligt er blijkbaar vol met haar, dus is de boel lang niet schoongemaakt. Klinkt als typische politieseriehumor.
Selected response from:

Herman te Loo
Grading comment
Dank je!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7Jan en alleman, maar geen schoonmaker
Herman te Loo
4 +4iedereen behalve de concierge
joeky janusch
5iedereen behalve de (AM) huisbewaarder,moya
2geen touw aan vast te knopen; geen enkel spoor
Henk Peelen


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
iedereen behalve de concierge


Explanation:
Dit is Am. Engels.

Is het Brits Engels dan:

iedereen behalve de portier

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AllisonK: dit is hem en ik denk ook dat het zeker "de" concierge moet zijn en niet 'een' concierge
1 min

agree  Kate Hudson
8 mins

agree  Marc Kuypers
2 hrs

agree  Tina Vonhof
9 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
iedereen behalve de (AM) huisbewaarder,


Explanation:
(EN) deurwachter

moya
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 8

20 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
geen touw aan vast te knopen; geen enkel spoor


Explanation:
ik denk dat ze bedoelen dat er geen enkel spoor is naar eventuele verdachten. De portier is de enige bekende in het hele verhaal (naast het slachtoffer uiteraard), maar die is het, naar men aanneemt, niet.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
Jan en alleman, maar geen schoonmaker


Explanation:
Ik denk dat je het vrij letterlijk moet nemen. Het ligt er blijkbaar vol met haar, dus is de boel lang niet schoongemaakt. Klinkt als typische politieseriehumor.

Herman te Loo
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 25
Grading comment
Dank je!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erica Magielse
36 mins

agree  Jan Willem van Dormolen
56 mins

agree  vixen
1 hr

agree  Edward Vreeburg: of Jan en alleman, maar geen werkster
1 hr
  -> Een janitor is meestal een man

agree  J. Leo
2 hrs

agree  xxxRoelof
4 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
5 hrs