KudoZ home » English to Dutch » Other

embedded

Dutch translation: Ingebouwd, ingesloten


11:53 Dec 18, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: embedded
in AVG antivirus programm
fred
Dutch translation:Ingebouwd, ingesloten
Explanation:
Woordenboek Informatica en Telecommunicatie
Selected response from:

Simone Michels
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7Ingebouwd, ingeslotenSimone Michels
5 +1ingesloten
Jan Willem van Dormolen
4 +1ingebed
AllisonK
4toegevoegd aan
Berry Prinsen
3 +1opgenomen
Henk Peelen


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
Ingebouwd, ingesloten


Explanation:
Woordenboek Informatica en Telecommunicatie

Simone Michels
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chantal Henno: zeer zeker als het om computerprogramma's gaat. Maakt ook deel uit van de Microsoft terminologie.
21 mins

agree  Edward Vreeburg: juist
22 mins

agree  Mirjam Bonne-Nollen
1 hr

agree  Gerard de Noord: Ingesloten zou de beste vertaling zijn als er een programma kan worden geopend binnen de viruschecker (op dezelfde wijze als Excel binnen Word). Dit lijkt me niet zo waarschijnlijk bij deze software. Er is meer context nodig.
3 hrs

agree  moya
7 hrs

agree  Marc Kuypers
18 hrs

agree  Huijer
20 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
opgenomen


Explanation:
zou ik zeggen

opgenomen
geïntegreerd
inclusief
ingebed


Waarschijnlijk is het beter dat je de hele zin geeft.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-18 12:58:52 (GMT)
--------------------------------------------------

eventueel ook mogelijk:
inbegrepen bij

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Edward Vreeburg: kan, en is misschien wel de beste oplossing, hangt er van af of het computertaal moet worden of normale mensentaal... : )
23 mins

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ingebed


Explanation:
Embedded systemen-ingebed in de samenleving. ... Een embedded systeem is een combinatie
van hardware en software die samen onderdeel kunnen zijn van een grotere ...
www.technieuws.org/cgi-twa/twa.pl/SanMateo/584.html - 68k
... worden met het ontwikkelen in Java van specifiek op het onderwijs gerichte software. ... De
Java Virtual Machine kan worden ingebed in allerlei machines, zolang ze ...
nl.sun.com/developers/javafaq/ - 25k

AllisonK
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 102

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Edward Vreeburg: ook juist
21 mins

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ingesloten


Explanation:
Microsoft terminologie:
OLE - Object Linking and Embedding:
Objecten Koppelen en Insluiten.
Voor software zonder meer de meest voor de hand liggende optie.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1680

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Edward Vreeburg: kan ook
11 mins

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
toegevoegd aan


Explanation:
I am thinking of the embedded reporters in Irak, they were added to the troops.
In this case it is also possible to add
something to a programm.

Berry Prinsen
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: these reporters were inbedwid, not embedded
13 days