KudoZ home » English to Dutch » Other

color cosmetics

Dutch translation: kleurcosmetica


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:color cosmetics
Dutch translation:kleurcosmetica
Entered by: Evert DELOOF-SYS

12:52 Dec 18, 2003
English to Dutch translations [PRO]
/ cosmetica
English term or phrase: color cosmetics
Ik denk dat dit de verzamelnaam is voor getinte dagcrème, lippenstift, lipgloss, mascara, oogpotlood. Hoe zegt men dat in het Nederlands?
Kaat
kleurcosmetica
Explanation:
Ligt wel erg voor de hand (maar weinig treffers), dus nog even wachten op andere (en wellicht betere) antwoorden

Bv.:
Het is voor u géén geheim meer dat de ingrediënten van zowat alle merken, in het bijzonder voor decoratieve kleurcosmetica, sterk bij elkaar aanleunen. ...
www.rg.nl/?subject=3
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank. Ik heb voor kleurcosmetica gekozen; decoratieve cosmetica doet mij te veel denken aan een versierde kerstboom!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7kleurcosmetica
Evert DELOOF-SYS
4 +2decoratieve cosmetica
Adela Van Gils


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
kleurcosmetica


Explanation:
Ligt wel erg voor de hand (maar weinig treffers), dus nog even wachten op andere (en wellicht betere) antwoorden

Bv.:
Het is voor u géén geheim meer dat de ingrediënten van zowat alle merken, in het bijzonder voor decoratieve kleurcosmetica, sterk bij elkaar aanleunen. ...
www.rg.nl/?subject=3

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Hartelijk dank. Ik heb voor kleurcosmetica gekozen; decoratieve cosmetica doet mij te veel denken aan een versierde kerstboom!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: Wij noemen dat vv: VrouwenVerf... :-)
1 min

agree  xxxNicolette Ri: zonder meer goed
2 mins

agree  Kate Hudson: not really a term you hear much in Dutch, usually they are just cosmetics, as almost everything has a colour except for colourless gels/lipgloss and the like
16 mins

agree  Willemina Hagenauw: klinkt in ieder geval goed!
16 mins

agree  Mirjam Bonne-Nollen
35 mins

agree  joeky janusch
1 hr

agree  vixen
19 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
decoratieve cosmetica


Explanation:
Daarmee wordt make-up bedoeld. Je hebt dan ook nog cosmetica zoals shampo e.d. die niet onder de decoratieve cosmetica cq. make-up vallen. Make-up/decoratieve cosmetica heeft per definitie een kleur. Toch wordt ook de term kleurcosmetica gebruikt, maar misschien is dat wel een vertaalfout.

Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 315

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: Ik zou inderdaad niet afgaan op de hits voor kleur(en)cosmetica op de sites van nagelstudio's en andere DHZ-sites.
19 mins

agree  Tina Vonhof: Als er make-up mee bedoeld wordt, dan zou ik dat gebruiken.
1 hr