KudoZ home » English to Dutch » Other

lippens and pansticks

Dutch translation: lippotloden en make-up sticks


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lippens and pansticks
Dutch translation:lippotloden en make-up sticks
Entered by: Linda Ferwerda

10:04 Dec 19, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: lippens and pansticks
Verpakkingen voor cosmetica. Komt voor in volgende opsomming:

Spray samplers - Dispensing systems - Cosmetic closures - Lipsticks - Lippens - Mascaras - Compacts - Pansticks)
Linda Ferwerda
lippotloden en make-up sticks
Explanation:
Als ik zo het rijtje zie, denk ik dat ze met 'lip pens' wellicht 'lip pencils' bedoelen, oftewel lippotloden die je gebruikt om de lipcontouren te tekenen voordat je de lipstick aanbrengt.

Voor panstick zou je simpelweg 'make-up stick' kunnen gebruiken. Volgens de tweede referentie is "PAN stick" echter een product van Max Factor, dus als het specifiek over Max Factor producten gaat, zou ik de term "PAN stick" aanhouden.

De Velvet Make-up Stick Foundation dekt, matteert en camoufleert. Het is de beste voorbereiding op een verleidelijke make-up. De rijke foundation is
gemakkelijk op te brengen en geeft een matte finish die mooi blijft. Voor een dekkende make-up strijkt u de foundation op uw gezicht en spreidt u hem uit met uw vingers.
De Stick Foundation is geschikt voor het opfrissen en bijwerken van de make-up gedurende de dag of avond en is transpiratiebestendig.

Allereerst doen we het gehele gezicht met een dekkende stick. Er zijn verschillende van deze sticks te koop, van verschillende merken en in verschillende kleuren. Eventueel zijn dekkende sticks en crèmes te koop in de specialistische travestiewinkels, maar dat is niet noodzakelijk. Sylvia gebruikt het liefst de PAN Stick, van Max Factor. Deze is gewoon te koop in de meeste parfumerie/drogisterij winkels.


--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-19 11:04:55 (GMT)
--------------------------------------------------

Dé 1e matterende foundation in een 3in1 stick!
http://www.maybelline.nl/l2l23l24l29.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-19 11:19:14 (GMT)
--------------------------------------------------

Bij nader inzien denk ik dat er met \'lip pen\' een lipstick-pen wordt bedoeld, oftewel een lipstick met een fijne punt zoals een pen of stift.

Deze pen heeft een intensieve en rijke lipkleur. De innovatieve formule garandeert de dekking van de lipstick, de schitterende glans en de perfecte scherpheid van het potlood. De toepassing is makkelijk door de soft shower applicator. Door de basis van het potlood te draaien, komt de gewenste hoeveelheid eruit zodat het perfect op de lippen kan worden aangebracht. De lippen krijgen met de Velvet pen een mooie kleur en een heldere uitstraling.

http://www.oros.nl/NewFiles/acties1.html
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2lipgloss-penseeltjes en fond-de-teint-sticks
AdRem
4 +1lippotloden en make-up sticks
vixen
3LIP PENS is the correct word FYI (2 words)xxxCMJ_Trans
3[uitleg]
AllisonK


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
[uitleg]


Explanation:
voor 'pansticks' wat ik gevonden heb is iets waar je foundation aan kan brengen in 'stick' vorm (zie link:http://sapphirecosmetics.com/other.html; het staat helemaal onderaan)
lippens is geloof ik een kwastje waarmee je lippenstift of gloss aan kan brengen (lip + pen)
en dan 'foundation sticks' voor 'pansticks':
... Tips: De Stick Foundation is zo'n perfecte basis dat ... met een grote poederkwast over
uw foundation aan te ... natuurlijk effect kunt u na het aanbrengen van Velvet ...
www.lapaay.com/producten/producten.jsp
Ik zou dus iets van lipkwastjes en foundation sticks zeggen.....
Succes!

AllisonK
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 102

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
LIP PENS is the correct word FYI (2 words)


Explanation:
Panstick : Types of foundation: Foundations are of three types, namely liquid, panstick
and cream foundation. ... Panstick foundation comes in a stick form. ...

Sorry - no idea what these are in Dutch but this should help you find out

xxxCMJ_Trans
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
lipgloss-penseeltjes en fond-de-teint-sticks


Explanation:
Ik denk ook dat het hier lip pens (in twee woorden is). Het gaat dan om penseeltjes waarmee de lipgloss wordt aangebracht. Panstick is een soort stick waarmee de fond de teint wordt aangebracht.

AdRem
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AllisonK: heb ik ook uitgelegd in mijn antwoord
2 hrs

agree  Tina Vonhof
5 hrs

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lippotloden en make-up sticks


Explanation:
Als ik zo het rijtje zie, denk ik dat ze met 'lip pens' wellicht 'lip pencils' bedoelen, oftewel lippotloden die je gebruikt om de lipcontouren te tekenen voordat je de lipstick aanbrengt.

Voor panstick zou je simpelweg 'make-up stick' kunnen gebruiken. Volgens de tweede referentie is "PAN stick" echter een product van Max Factor, dus als het specifiek over Max Factor producten gaat, zou ik de term "PAN stick" aanhouden.

De Velvet Make-up Stick Foundation dekt, matteert en camoufleert. Het is de beste voorbereiding op een verleidelijke make-up. De rijke foundation is
gemakkelijk op te brengen en geeft een matte finish die mooi blijft. Voor een dekkende make-up strijkt u de foundation op uw gezicht en spreidt u hem uit met uw vingers.
De Stick Foundation is geschikt voor het opfrissen en bijwerken van de make-up gedurende de dag of avond en is transpiratiebestendig.

Allereerst doen we het gehele gezicht met een dekkende stick. Er zijn verschillende van deze sticks te koop, van verschillende merken en in verschillende kleuren. Eventueel zijn dekkende sticks en crèmes te koop in de specialistische travestiewinkels, maar dat is niet noodzakelijk. Sylvia gebruikt het liefst de PAN Stick, van Max Factor. Deze is gewoon te koop in de meeste parfumerie/drogisterij winkels.


--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-19 11:04:55 (GMT)
--------------------------------------------------

Dé 1e matterende foundation in een 3in1 stick!
http://www.maybelline.nl/l2l23l24l29.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-19 11:19:14 (GMT)
--------------------------------------------------

Bij nader inzien denk ik dat er met \'lip pen\' een lipstick-pen wordt bedoeld, oftewel een lipstick met een fijne punt zoals een pen of stift.

Deze pen heeft een intensieve en rijke lipkleur. De innovatieve formule garandeert de dekking van de lipstick, de schitterende glans en de perfecte scherpheid van het potlood. De toepassing is makkelijk door de soft shower applicator. Door de basis van het potlood te draaien, komt de gewenste hoeveelheid eruit zodat het perfect op de lippen kan worden aangebracht. De lippen krijgen met de Velvet pen een mooie kleur en een heldere uitstraling.

http://www.oros.nl/NewFiles/acties1.html



    Reference: http://www.lapaay.com/shop/catalog/overview.jsp?id=34
    Reference: http://www.lkgtent.nl/show.php3?pag=http://www.lkgtent.nl/hu...
vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
4 hrs