KudoZ home » English to Dutch » Other

Greek pasta with fresh tomato sauce and ground meat and home made bechamel with

Dutch translation: Griekse pasta met saus van verse tomaten, gehakt en zelf gemaakte bchamelsaus met Griekse kaas


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Greek pasta with fresh tomato sauce and ground meat and home made bechamel with
Dutch translation:Griekse pasta met saus van verse tomaten, gehakt en zelf gemaakte bchamelsaus met Griekse kaas
Entered by: Katerina Kallitsi

14:31 Dec 30, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
/ Cooking/Greek dish
English term or phrase: Greek pasta with fresh tomato sauce and ground meat and home made bechamel with
Greek cheese.

It's a recipe of a Greek dish, called "pastitsio".

How would you translate this sentence? I'm not good at cooking

Thanks in advance and a Happy New Year
Katerina Kallitsi
Griekse pasta met saus van verse tomaten, gehakt en zelf gemaakte bchamelsaus met Griekse kaas
Explanation:
Griekse pasta met saus van verse tomaten, gehakt en zelf gemaakte bchamelsaus met Griekse kaas

Eet smakelijk!

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2003-12-30 14:38:52 GMT)
--------------------------------------------------

sorry, het moet zijn bechamelsaus
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Thank you very much, Linda!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +11Griekse pasta met saus van verse tomaten, gehakt en zelf gemaakte bchamelsaus met Griekse kaasLinda Ferwerda
4 +1Griekse pastaschotel met saus van verse tomaten, gehakt en zelf gemaakte bechamelsaus
Stephanie Wloch


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +11
greek pasta with fresh tomato sauce and ground meat and home made bechamel with
Griekse pasta met saus van verse tomaten, gehakt en zelf gemaakte bchamelsaus met Griekse kaas


Explanation:
Griekse pasta met saus van verse tomaten, gehakt en zelf gemaakte bchamelsaus met Griekse kaas

Eet smakelijk!

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2003-12-30 14:38:52 GMT)
--------------------------------------------------

sorry, het moet zijn bechamelsaus

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715
Grading comment
Thank you very much, Linda!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
2 mins

agree  GertV
4 mins

agree  Elisabeth Toda-v.Galen: kan ook "met verse tomatensaus" zijn... die in de koelkast bewaard moet worden
8 mins

agree  Kate Hudson: Sounds delicious!
11 mins

agree  Linda Switten
24 mins

agree  Katleen Burm
34 mins

agree  Tina Vonhof
1 hr

agree  moya: mmm
1 hr

agree  Chantal Henno: mijn favoriete keuken
1 hr

agree  Jacqueline van der Spek
4 hrs

agree  Peter Leistra
2 days 1 hr

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Griekse pastaschotel met saus van verse tomaten, gehakt en zelf gemaakte bechamelsaus


Explanation:
niet alleen pasta, want pastitsio komt in de oven

kali orexi !
Smakelijk eten!




    Reference: http://www.grieksegids.nl/gerechten/pastitsio.htm
Stephanie Wloch
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 30

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: Pastaschotel is prima maar vergeet de kaas niet!
42 mins