KudoZ home » English to Dutch » Other

metabolic rate

Dutch translation: stofwisselingssnelheid

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:metabolic rate
Dutch translation:stofwisselingssnelheid
Entered by: Adela Van Gils

12:52 Jan 15, 2004
English to Dutch translations [PRO]
/ Health
English term or phrase: metabolic rate
Your metabolic rate will increase. Dat na die ontslakkingskuur!
Bedankt alweer. Graag weer een korte vertaling/indien mogelijk.
Adela Van Gils
Netherlands
stofwisselingssnelheid
Explanation:
je stofwisseling zal sneller worden
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Super! Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3stofwisselingssnelheid
Gerard de Noord
5metabolisme
Sven Petersson
4Spijsverteringssnelheid
Leo te Braake | dutCHem
5 -1stofwisselingsratio of -percentage
Karina Vermeylen


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
stofwisselingssnelheid


Explanation:
je stofwisseling zal sneller worden

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 639
Grading comment
Super! Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: deze is eigenlijk beter...
0 min

agree  Herman te Loo
3 mins

agree  xxxNicolette Ri
7 mins

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Spijsverteringssnelheid


Explanation:
Hier komt dus waarschijnlijk ook een portie geloof bij kijken :-)

In de (bio)chemie is metabolisme de omzetting van de ene stof in de andere. Het ka dus ook bedoeld zijn als de snelheid waarmee afvalstoffen (ik krijg die escargots niet meer uit mijn keyboard) worden omgezet waarna ze door de nieren kunnen worden uitgescheiden.
In dat geval zou ik "stofafbraak" gebruiken.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
stofwisselingsratio of -percentage


Explanation:
diverse medische woordenboeken

Karina Vermeylen
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxNicolette Ri: ik denk niet dat het hier te maken heeft met een ratio of verhouding, meer met de snelheid
1 min

neutral  Gerard de Noord: ontslakken en ratio staan op gespannen voet
2 mins

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
metabolisme


Explanation:
;o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 165