KudoZ home » English to Dutch » Other

infirm persons

Dutch translation: mensen die toezicht behoeven


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:infirm persons
Dutch translation:mensen die toezicht behoeven
Entered by: Iris70

06:22 Mar 9, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Other
English term or phrase: infirm persons
in following context: close supervision is necessary when appliance is used near young children or infirm persons. Is daar een goed Nederlands woord voor?
Iris70
mensen die toezicht behoeven
Explanation:
infirm person = gebrekkig, ziekelijk mens
Selected response from:

11thmuse
Grading comment
Dit is 'm inderdaad, en ja het wordt inderdaad gevolgt door "niet in water onder te dompelen" :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1mensen die toezicht behoeven
11thmuse
5 +1gehandicapten
Maria van der Heijde-Zomerdijk
4mindervalidenxxxNicolette Ri
3 +1zwakkeren en hulpbehoevendenSaskia Steur
3bejaardenEls Immegeers
3onzeker, instabiel
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
mensen die toezicht behoeven


Explanation:
infirm person = gebrekkig, ziekelijk mens

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dit is 'm inderdaad, en ja het wordt inderdaad gevolgt door "niet in water onder te dompelen" :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: Dit is de beste vertaling in de context. Het is gewoon zo'n standaardzinnetje uit een gebruiksaanwijzing. In de volgende zin staat vast dat je het apparaat niet moet onderdompelen in water of in een andere vloeistof.
2 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
onzeker, instabiel


Explanation:
zou ik zeggen.

Ik neem tenminste aan dat het op de geestelijke vermogens slaat, niet opd e lichamelijke gesteldheid.
Of, zoals Van Dale E-N zegt:
weifelachtig, weifelmoedig, onvast, wankelmoedig, besluiteloos

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 125

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
gehandicapten


Explanation:
Infirm kan op alles slaan, niet noodzakelijkerwijze alleen geestelijk gehandicapten. In dit geval kan het best een toestel zijn dat b.v. een blinde niet zonder toezicht kan bedienen.

Maria van der Heijde-Zomerdijk
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirjam Bonne-Nollen
59 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zwakkeren en hulpbehoevenden


Explanation:
Het gaat niet om mensen met een handicap, maar om ouderen die door ouderdom (of mogelijk door ziekte) zwak zijn geworden (een goede betekenis van infirm)


    Reference: http://www.breedbandproeven.nl/nieuws/Matrix/Algemeen/Feiten...
Saskia Steur
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chris Hopley: precies
58 mins
  -> Dankjewel Chris!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mindervaliden


Explanation:
*

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bejaarden


Explanation:
of oudere mensen

Els Immegeers
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch