KudoZ home » English to Dutch » Other

special spice, puffy cloud

Dutch translation: ingredient- zacht donzig wolkje


04:22 Sep 12, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: special spice, puffy cloud
Dit zegt iemand over baby's.

"Babies are God's own special spice. They smell like a puffy cloud."

Kan iemand me met de woorden spice en puffy cloud helpen?
Sandra B.
Dutch translation:ingredient- zacht donzig wolkje
Explanation:
spice in keukenterminologie heeft natuurlijk te maken met kruiden en specerijen- vrijer vertaald misschien ingredient?

puffy cloud (na overleg met Engelse collega's) moet je denken aan watten bv- zacht ['cuddly' ]- om in te knijpen- maar je vindt wschlk nog iets poetischer
Selected response from:

peterver
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!

groetjes

Sandra
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5smaakmakertje, donzig wolkje
Hilde Hoven
4ingredient- zacht donzig wolkjepeterver


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ingredient- zacht donzig wolkje


Explanation:
spice in keukenterminologie heeft natuurlijk te maken met kruiden en specerijen- vrijer vertaald misschien ingredient?

puffy cloud (na overleg met Engelse collega's) moet je denken aan watten bv- zacht ['cuddly' ]- om in te knijpen- maar je vindt wschlk nog iets poetischer

peterver
PRO pts in pair: 12
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!

groetjes

Sandra

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
smaakmakertje, donzig wolkje


Explanation:
'ingredient' klinkt een beetje te technisch... en 'smaakmakertje' blijft dichter bij het originele woord 'spice'. 'Donzig wolkje' klinkt goed.

Succes!
Hilde


Hilde Hoven
New Zealand
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 32