KudoZ home » English to Dutch » Other

companion piece

Dutch translation: bijlage...


04:29 Sep 12, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: companion piece
Een journaliste stelt een verhaal voor.
"I think it could be kind of a companion piece. So we can take a look at how these women balance their success with their family life....

Kan iemand mij met companion piece helpen?

PS: Sorry voor de dt-fout in mijn vorige vraag!!!
Sandra B.
Dutch translation:bijlage...
Explanation:
volgens mij moet je hier denken in de zin van bijlage- er is een hoofdartikel en ter 'ondersteuning' wordt nog een soort van 'achtergrond' artikel voorzien, situatieschets...
Selected response from:

peterver
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!

groetjes

Sandra
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bijlage...peterver
4artikel voor lotgenoten
Hilde Hoven


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bijlage...


Explanation:
volgens mij moet je hier denken in de zin van bijlage- er is een hoofdartikel en ter 'ondersteuning' wordt nog een soort van 'achtergrond' artikel voorzien, situatieschets...

peterver
PRO pts in pair: 12
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!

groetjes

Sandra

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Shayna Barby: helemaal mee eens, een bijlage of begeleidend artikel
1 hr

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
artikel voor lotgenoten


Explanation:
'companion' kan ook lotgenoot betekenen. In het geval van werkende moeders is dat een goede mogelijkheid. Ik kan niet beoordelen wat hier wordt bedoelt zonder meer tekst, dus ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

Hilde


    Van Dale Engels Nederlands
Hilde Hoven
New Zealand
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 32