KudoZ home » English to Dutch » Other

"the half-time cannon"

Dutch translation: nee


00:29 Sep 17, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: "the half-time cannon"
"Remember shooting off the half-time cannon?"

Hier hebben ze het over een baantje tijdens een honkbalwedstrijd. Ik veronderstel dat ze tijdens de rust een kanon of iets dergelijks moesten afvuren. Klopt dat?
Sandra B.
Dutch translation:nee
Explanation:
Hallo Sandra,

wat ze nou precies deden kan ik je niet vertellen maar het lijkt me sterk dat ze tijdens de rust een kanon afvuurden. Honkbal heeft helemaal geen rust, er worden meestal negen innings gespeeld (als een van de partijen in de zevende inning ver voor staat, wordt de wedstrijd dacht ik beëindigd en als na de negende innings de stand gelijk is, wordt de wedstrijd telkens met een inning verlengd). Er is dus geen eerste en tweede helft, en ook geen rust.

Groeten,
Carla
Selected response from:

Carla Zwanenberg
Netherlands
Grading comment
Bedankt, Carla. Sorry voor de late reactie!

groetjes

Sandra
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nee
Carla Zwanenberg
4levende kanonskogel tijdens de rust
Hilde Hoven
2voetbal?!Shayna Barby


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nee


Explanation:
Hallo Sandra,

wat ze nou precies deden kan ik je niet vertellen maar het lijkt me sterk dat ze tijdens de rust een kanon afvuurden. Honkbal heeft helemaal geen rust, er worden meestal negen innings gespeeld (als een van de partijen in de zevende inning ver voor staat, wordt de wedstrijd dacht ik beëindigd en als na de negende innings de stand gelijk is, wordt de wedstrijd telkens met een inning verlengd). Er is dus geen eerste en tweede helft, en ook geen rust.

Groeten,
Carla

Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317
Grading comment
Bedankt, Carla. Sorry voor de late reactie!

groetjes

Sandra

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
voetbal?!


Explanation:
Het klinkt misschien heel stom, maar weet je wel zeker dat het over honkbal gaat?

In voetbal is 'cannon' namelijk een soort schot. Half-time zou dan de rust zijn.

Voorbeeld:

The Fusion’s spirited attack opened the scoring 19 minutes into the game when Guatemalan international Martin Machon delivered a bending pass from the middle third to a sprinting Serna, who dribbled inside the box and beat Colorado goalkeeper Adin Brown with a 16-yard cannon to the lower left corner.

A ricochet fell kindly for Svensson on the edge of the Italian box. The Brondby midfielder darted towards goal only to see his close-range shot cannon to safety off the huge frame of Toldo.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 99

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
levende kanonskogel tijdens de rust


Explanation:
Hoi Sandra

Found this little bit of info on a baseball page via Google:
'Guys the size of half-backs in America sell the programs and the peanuts or get fired out of the cannon as part of the half-time entertainment.'
and hope it will solve your problem.

Good luck!
Hilde



    Reference: http://google.com
Hilde Hoven
New Zealand
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 32