KudoZ home » English to Dutch » Other

fine corinthian turkey

Dutch translation: heerlijke Corinthische kalkoen


07:35 Sep 17, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: fine corinthian turkey
een fine Corinthian turkey is een soort kalkoen? Kent iemand daar een vertaling voor?
Sandra B.
Dutch translation:heerlijke Corinthische kalkoen
Explanation:
Ik ben er niet zeker van. Op de onderstaande pagina (een chat) komt de term voor. Daarbij voordt verwezen naar een TV-programma van een zekere "Ed", misschien een soort kookprogramma met recepten. Als dat juist is, gaat het dus om een (kennelijk vrij algemeen bekend) recept. Een heerlijke Corinthische kalkoen dus.
Selected response from:

Boudewijn van Milligen
Grading comment
Bedankt voor je antwoord
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4een lekkere levensgenietende kalkoen .... of.... het heerlijke Corintische Turkije
Hilde Hoven
1heerlijke Corinthische kalkoenBoudewijn van Milligen


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een lekkere levensgenietende kalkoen .... of.... het heerlijke Corintische Turkije


Explanation:
Hi Sandra

Corinthian can either mean 'Corintisch' as in 'Corintische Zuil' or 'bon-vivant'. It depends on the stage of life the turkey - animal is in wether he would be a 'levensgenieter' or a 'gourmet' turkey. Take your pick!

Hilde


    Van Dale N-E / E-N
Hilde Hoven
New Zealand
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 32

1 day 19 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
heerlijke Corinthische kalkoen


Explanation:
Ik ben er niet zeker van. Op de onderstaande pagina (een chat) komt de term voor. Daarbij voordt verwezen naar een TV-programma van een zekere "Ed", misschien een soort kookprogramma met recepten. Als dat juist is, gaat het dus om een (kennelijk vrij algemeen bekend) recept. Een heerlijke Corinthische kalkoen dus.


    Reference: http://coolsigforum.com/showthread.php?threadid=5432&pagenum...
Boudewijn van Milligen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 56
Grading comment
Bedankt voor je antwoord