KudoZ home » English to Dutch » Other

Sales Office Manager

Dutch translation: Hoofd Verkoopsadministratie?


08:37 Sep 21, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: Sales Office Manager
functie binnen organisatie.
Volgens mij is dit de persoon die verantwoordelijk is voor de afwikkeling van orders zodra deze binnengehaald zijn door de verkoop. Hoe heet dit in het NL?
Linda
Dutch translation:Hoofd Verkoopsadministratie?
Explanation:
chef verkoop etc liggen meer in de lijn van sales manager (organiseert de verkoop zelf en zorgt ervoor dat de verkoopcijfers worden gehaald) en dat is wel niet hetzelfde als sales OFFICE Manager
Office Manager houdt zich inderdaad meer met de administratieve kant van de zaak bezig-
Selected response from:

peterver
Grading comment
Dank je wel! Ik heb er Manager Verkoopadministratie van gemaakt.

Groeten,

Linda
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Sales Office ManagerildiHo
4Hoofd Verkoopsadministratie?peterver
4verkoopschef / salesmanager / chef verkoop
Thijs van Dorssen


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Sales Office Manager


Explanation:
I suggest you not to translate the name of the function.

Most of the job offers appear in english, and i have a feeling that you are translating for an international company. They keep usually the international, so generally the english name of the job (it is more evident inside the organization). It is a bit terrible, but this is the general way.

Check these links, you will see, that the english name is used at dutch companies:

http://tbh.eaton.nl/Contact (Dutch).htm

http://www.hopa.nl/contactpersonen.html

If i was you, maybe i would mail to one of those contact persons, asking about the exact expression in dutch. But still, i would also give in the translation the english expression next to it.

Good luck!

ildiHo

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verkoopschef / salesmanager / chef verkoop


Explanation:
Hi Linda,

zo iemand heet in Nederland: "verkoopschef" of "chef verkoop". Je kunt ook "salesmanager" gebruiken als je het liever een beetje engels houdt. In Nederland kan je met engels meestal terecht.

Sukses ermee, bye


Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 43

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Hoofd Verkoopsadministratie?


Explanation:
chef verkoop etc liggen meer in de lijn van sales manager (organiseert de verkoop zelf en zorgt ervoor dat de verkoopcijfers worden gehaald) en dat is wel niet hetzelfde als sales OFFICE Manager
Office Manager houdt zich inderdaad meer met de administratieve kant van de zaak bezig-


    experience
peterver
PRO pts in pair: 12
Grading comment
Dank je wel! Ik heb er Manager Verkoopadministratie van gemaakt.

Groeten,

Linda