KudoZ home » English to Dutch » Other

interactive exhibits

Dutch translation: interactieve presentatie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:interactive exhibit
Dutch translation:interactieve presentatie
Entered by: Carla Zwanenberg

02:23 Sep 26, 2001
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: interactive exhibits
The whole sentence goes: This Museum offers interactive exhibits on science and technology. Does anyone have a good expression in dutch for interactive exhibits? Many thanks!
Willemina
interactieve presentaties
Explanation:
Hoi Willemina,

Ik heb dit weleens vertaald met interactieve presentaties en zie nu op het net dat er wel meer Nederlandse musea zijn die dat zo noemen, bijv. slot Loevestein:

Kinderen kunnen genieten van een kleurrijke, interactieve presentatie van het kasteelleven in de Middeleeuwen door middel van een chipkaart die aan de kassa wordt verstrekt. Er zijn zes multimediale opstellingen waarin de bezoeker de geschiedenis tot leven kan brengen.
Selected response from:

Carla Zwanenberg
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank voor dat, dat is precies wat ik zocht! Ook dank aan de anderen!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4interactieve geëxposeerde stukken (werken, kunstwerken)/interactieve expositie
Evert DELOOF-SYS
4interactieve tentoonstellingen
Bram Poldervaart
4interactieve presentaties
Carla Zwanenberg


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
interactieve presentaties


Explanation:
Hoi Willemina,

Ik heb dit weleens vertaald met interactieve presentaties en zie nu op het net dat er wel meer Nederlandse musea zijn die dat zo noemen, bijv. slot Loevestein:

Kinderen kunnen genieten van een kleurrijke, interactieve presentatie van het kasteelleven in de Middeleeuwen door middel van een chipkaart die aan de kassa wordt verstrekt. Er zijn zes multimediale opstellingen waarin de bezoeker de geschiedenis tot leven kan brengen.



    Reference: http://www.kastelen.nl/agenda.htm
Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317
Grading comment
Hartelijk dank voor dat, dat is precies wat ik zocht! Ook dank aan de anderen!

Willemina

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
interactieve tentoonstellingen


Explanation:
maar als het uit de context duidelijk is dat het over een museum gaat kan je ook:
'interactieve afdelingen' gebruiken,
succes,

Bram

google

. Naast de interactieve tentoonstellingen zijn er ... Op de afdeling natuur-wetenschappen
is ... omvangrijk overzicht van microscopen te ... In het museum zijn bijna ...



    Reference: http://www.phys.uu.nl/~nnv/musea.html
Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 63

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
interactieve geëxposeerde stukken (werken, kunstwerken)/interactieve expositie


Explanation:
'Interactieve geëxposeerde stukken'/'interactieve expositie' enz.
lijkt me (toch) een goede vertaling te zijn voor 'interactive exhibits'.

Google.com geeft in elk geval redelijk wat referenties.

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706