KudoZ home » English to Dutch » Other

style bare

Dutch translation: style bar


03:53 Sep 26, 2001
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: style bare
This is from a tourist guide and the sentence goes: "XXX cafe culture encompasses the entire spectrum of wining & dining, from the style and sushi bars of the XXX to the restaurants and brasseries in the XXX.

Any idea what a style bar is? Am I getting too old?
Willemina
Dutch translation:style bar
Explanation:
ik zou het niet vertalen. dit soort modieuse begrippen wordt meestal in het Engels gelaten,


Bram, ik schrijf veel artikelen over toeristische onderwerpen...
Selected response from:

Bram Poldervaart
Grading comment
Lijkt mij de beste oplossing! Bedankt aan allen voor hun suggesties. Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1trendy bars
Evert DELOOF-SYS
4hapjesbarretjes
Marijke Mayer
4style bar
Bram Poldervaart
3Kroegen met een bepaalde "stijl"Sikkema
2style barPieter_H


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
style bar


Explanation:
ik zou het niet vertalen. dit soort modieuse begrippen wordt meestal in het Engels gelaten,


Bram, ik schrijf veel artikelen over toeristische onderwerpen...

Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 63
Grading comment
Lijkt mij de beste oplossing! Bedankt aan allen voor hun suggesties. Willemina

25 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
style bar


Explanation:
Dit lijkt mij een een bar waarvan de atmosfeer/ambiance meegegaan is met de tijd en als "fashionable", "trendy" en "in" (om een paar "eigentijdse" begrippen te gebruiken) beschouwd kunnen worden.
Dus mogelijke vertalingen lijken mij te kunnen zijn: modieus, eigentijds, populair...

Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
trendy bars


Explanation:
lijkt me hier een goede vertaling te zijn:

Noctis - Nightlife in Belgium
http://www.noctis.be

Voor nachtvlinders
Op zoek naar een uitgangsadres in België? Dan is dit de ideale site! U vindt er alle disco's, een lijst met trendy bars (vooral in Brussel) en een evenementenagenda.
Musts : de rubriek “Night Travel” met links naar het buitenlandse nachtleven.

HTH




Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  peterver: trendy begrijpen de meeste lezers van style ben ik niet zo zeker!
31 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kroegen met een bepaalde "stijl"


Explanation:
Misschien zit ik er helemaal naast maar ik dacht hier aan:
Je ziet tegenwoordig dat kroegen een thema of zo kiezen, zoals de Ierse pub, Engelse pub, dartcafe, sportcafe, de ouderwetse bruine kroeg, bierproeflokaal, hardrockcafe, etc. etc.
Dat zijn dus verschillende stijlen.
Maar ik heb ook geen idee hoe je dat treffend in een woord omschrijft...

Sikkema
PRO pts in pair: 4

1 day 19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hapjesbarretjes


Explanation:
. . hapjesbarretjes waar men onder genot van een drankje veel soorten internationale hapjes kan testen zoals sushi . . . .
Of ik zou sushi gewoon weglaten, volgend jaar is het weer uit de mode en dan bestaat de flyer nog. . .
Hapjesbar lijkt me hier wel van toepassing te zijn per de volgende Google hits:

Moose: Minirecensies: G
... hen raakt. De gesprekken zijn leeg. Dit in tegenstelling tot de exotisch ingerichte hapjesbar en hun meer dan hippe kleding. De wereld gereduceerd tot vorm. En ...
www.moose.nl/inhoud/minirec/g.html - 31k - Cached - Similar pages

Dispuut.
... dat ook de inwendige mens verzorgd moet worden. De muziek, een goed verzorgde hapjesbar
en een geweldige ambiance maken van iedere GES-avond weer een grandioos ...
www.homepages.hetnet.nl/~jabunnik/dispuut.htm - 7k - Cached - Similar pages


Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624