KudoZ home » English to Dutch » Other

Food Court

Dutch translation: eetplein


05:06 Sep 26, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: Food Court
This, again, is from the tourist guide. I know what it is - an open place with lots of stalls with food - where you can eat the food you choose from the stalls, but I can't think of a good dutch expression for this.

Any ideas?
Willemina
Dutch translation:eetplein
Explanation:
Hallo Willemina,

Ik ben weleens een "eetplein" tegengekomen maar dat was op een festival en het ging dus om een tijdelijke voorziening.

Groeten,
Carla
Selected response from:

Carla Zwanenberg
Netherlands
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1horeca-plein
Hilde Hoven
4 +1EettentjesTitia Dijkstra
4een ruimtelijk horecagedeelte met vele gezellige eettentjes
Marijke Mayer
4EettentjesTitia Dijkstra
2 +2eetplein
Carla Zwanenberg


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
eetplein


Explanation:
Hallo Willemina,

Ik ben weleens een "eetplein" tegengekomen maar dat was op een festival en het ging dus om een tijdelijke voorziening.

Groeten,
Carla

Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer: inderdaad veel hits in Google
1 day 17 hrs

agree  Anna Bittner
1036 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Eettentjes


Explanation:
Not a literal translation, but if it does fit, it would be a clear and evocative term for the Dutch.
Another suggestion: voedselmarkt (I like the word "markt" in this context, but I'm not too sure about "voedsel")


    bilingual with seven years of experience
Titia Dijkstra
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer: óók leuk, gangbare uitdrukking
1 day 17 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Eettentjes


Explanation:
Not a literal translation, but if it does fit, it would be a clear and evocative term for the Dutch.
Another suggestion: voedselmarkt (I like the word "markt" in this context, but I'm not too sure about "voedsel")


    bilingual with seven years of experience
Titia Dijkstra
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 35

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
horeca-plein


Explanation:
Deze uitdrukking geeft aan dat je hier niet alleen 'eten' kan, maar er ook voedsel kan kopen. Een andere oplossing zou 'horeca-passage' kunnen zijn, als het zich in een winkelcentrum bevindt.
Hope this helps.

Groet en succes!
Hilde

Hilde Hoven
New Zealand
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer: Wordt inderdaad gebruikt: veel hits on Google
1 day 9 hrs

1 day 18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een ruimtelijk horecagedeelte met vele gezellige eettentjes


Explanation:
Hoi Willemina, ik zie dit al een hele tijd rondhangen en heb toen maar een kijkje genomen. Ik ga even met je brainstormen: alle geboden oplossingen zijn goed, maar voor een toerist moet het dus romantisch/folkloristisch zijn en dat is alles met 'horeca' dus niet per definitie, alhoewel het wel uitermate duidelijk is als je honger hebt! Dus als we duidelijkheid combineren met 'folklore' dan lijkt mij een omschrijving hier van toepassing, zoals bovenstaand. Het Nederlands is altijd al een beetje keuvelig taaltje, dus dat moet kunnen!

Succes!
Marijke

Eland verliest horecagedeelte (Delta nr. 12 van donderdag 6 ...
donderdag 6 april 1995, jaargang 27, nr. 12 rubriek: Nieuws volgende artikel
vorige artikel. Eland verliest horecagedeelte. ...
www.delta.tudelft.nl/delta/jaargangen/27/12/eland.html - 9k - Cached - Similar pages
Gemeente Goes
... Er is veel aandacht voor de uitwerking van het horecagedeelte. Dit omdat het theater
voor uiteenlopende activiteiten gebruikt gaat worden en dus voor grote en ...
www.goes.nl/theater/ - 15k - Cached - Similar pages


Helftheuvelweg 77
... Tweede verdieping: (via lift in horecagedeelte en vaste
trap in de zaal te bereiken): (Dit gedeelte ...
ourworld.compuserve.com/homepages/BennoLarue/zidoel.htm - 25k - Cached - Similar pages

[PDF] www.sdu.nl/staatscourant/cao/caopdf/9290.pdf
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as Text
... als een bedrijf waarvoor het Bedrijfschap Horeca en Catering is ingesteld (= horecagedeelte)
en met een deel waar activiteiten worden uitgeoefend die niet zijn ...
Similar pages
[ More results from www.sdu.nl ]

Untitled
... gezellige terrassen en restaurants. Het park heeft een receptie en een eenvoudig
horecagedeelte. Het kampeergedeelte en horeca van het park is alleen in het ...
www.chaletcompany.nl/projecten.htm - 13k - Cached - Similar pages

De Twentsche Courant Tubantia
... gebouwd in opdracht van de gemeente, die ook eigenaar blijft en het horecagedeelte
gaat verhuren. De bouwkosten worden geschat op ruim zeven ton. Inclusief ...
www.tctubantia.nl/CDA/regioportal/0,2078,1654__397231_1,00.... - 54k - Cached - Similar pages

Sportzaal Rodenburghal
... Stel uw eigen sportarrangement samen! Het horecagedeelte van de Rodenburghal
ligt vast aan de sporthal, waar men onder het genot van een drankje de ...
www.leek.nl/rodenburghal.html - 4k - Cached - Similar pages



Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624