KudoZ home » English to Dutch » Other

sister girl society

Dutch translation: vrouwen zusterorganisatie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sister girl society
Dutch translation:vrouwen zusterorganisatie
Entered by: Pieter_H

02:58 Oct 3, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: sister girl society
Een sister girl society is een verening van zwarte vrouwen. Kent iemand daar een goeie vertaling voor? Alvast bedankt.
Sandra
vrouwen zusterorganisatie
Explanation:
Beste Sandra,
Mijn voorstel:

Het lijkt mij dat 'girl' in dit geval met 'vrouw' vertaald mag en kan worden. Deze vrouwen zijn mogelijk lid van een organisatie die op gelijke voet staat met een andere (vrouwen?-)organisatie -een zusterorganisatie of -vereniging.

Succes!

Pieter_H
Selected response from:

Pieter_H
Norway
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!

groetjes

Sandra
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zusterschapSerge L
4vrouwen zusterorganisatiePieter_H


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vrouwen zusterorganisatie


Explanation:
Beste Sandra,
Mijn voorstel:

Het lijkt mij dat 'girl' in dit geval met 'vrouw' vertaald mag en kan worden. Deze vrouwen zijn mogelijk lid van een organisatie die op gelijke voet staat met een andere (vrouwen?-)organisatie -een zusterorganisatie of -vereniging.

Succes!

Pieter_H

Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!

groetjes

Sandra

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zusterschap


Explanation:
lijkt me hier mogelijk

Volgens van Dale is een van de betekenissen van "zuster": vrouwen die tot een zelfde categorie behoren, of nog:
vrouw met wie men zich op enig gebied verbonden voelt"

HTH,

Serge L.


    De dikke van Dale
    Reference: http://www.taalweb.nl/cgi-bin/gx.cgi/AppLogic+FTContentServe...
Serge L
PRO pts in pair: 392