KudoZ home » English to Dutch » Other

department of human resources

Dutch translation: Departement/Afdeling Human Resources (Management) //Departement/Afdeling Personeelsbeleid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:department of human resources
Dutch translation:Departement/Afdeling Human Resources (Management) //Departement/Afdeling Personeelsbeleid
Entered by: Evert DELOOF-SYS

03:13 Oct 8, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: department of human resources
Dit gaat over een rechtszaak inzake kindermishandeling. De "department of human resources" komt op voor de rechten van het kind.
Hoe wordt dat vertaald? Alvast bedankt.
Sandra B.
Raad voor de kinderbescherming
Explanation:
In Nederland komt de Raad voor de Kinderbescherming op voor kinderen. Deze raad valt, vermoed ik, onder het ministerie van justitie.

Veel succes!
Esther en Hilde
Selected response from:

Esther Damsteeg
New Zealand
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!

groetjes

Sandra
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Departement/Afdeling Human Resources (Management) //Departement/Afdeling Personeelsbeleid
Evert DELOOF-SYS
5Department of Human Resources (Ministerie van Arbeidskracht)
Sven Petersson
4Raad voor de kinderbeschermingEsther Damsteeg
4Afdeling /Departement van/voor menselijke belangenPieter_H
4Menselijke hulpbronnenShayna Barby
4afdeling Human ResourcesVeerle


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Menselijke hulpbronnen


Explanation:
Eurodicautom:

Werkgelegenheid en ontwikkeling van de menselijke hulpbronnen

Instrument voor het peroneelsbeleid,de personele middelen,de personele hulpmiddelen,de arbeidskrachten,het arbeidspotentieel,het arbeidsaanbod,het menselijk potentieel,het menselijk kapitaal,de menselijke factor,de menselijke infrastructuur,de menselijke rijkdommen,de menselijke mogelijkheden,de mensen,de mens,de menselijke hulpbronnen


    Reference: http://eurodic.ip.lu:8086//cgi-bin/edicbin/expert.pl#7
Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 99

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Department of Human Resources (Ministerie van Arbeidskracht)


Explanation:
Never translate proper names!
"Department of Human Resources" is a proper name.
Insert explanation within brackets or as footnote!
Thus:
Department of Human Resources(Ministerie van Arbeidskracht)


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 165

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Afdeling /Departement van/voor menselijke belangen


Explanation:
Hi Sandra - not an easy one, really -

May I make this suggestion ...

Afdeling /Departement (ter behartiging van)/voor menselijke belangen.

Hope this is of any help.

Best regards,
Pieter_H

Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
afdeling Human Resources


Explanation:
gebruikelijke term in het bedrijfsleven,
deze Engelse term is erg gangbaar in het Nederlands


    professional translator
Veerle

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Departement/Afdeling Human Resources (Management) //Departement/Afdeling Personeelsbeleid


Explanation:
wordt uitermate vaak gebruikt. Voer dit bv. in op www.google.com.
Veel hangt af van het bedrijf of de instelling waarvoor je de vertaling maakt en dus van de geijkte term(en) die in dit bedrijf of instelling wordt gebruikt.
Zo houden nogal wat bedrijven het bij 'afdeling/departement (zelfs 'dienst') personeelsbeleid', een vlag die nogal wat ladingen dekt.

Was 4 jaar verbonden aan de vakgroep 'personeelsbeleid, arbeids- en organisatiepsychologie (Universiteit Gent, België).

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Claudia Rens: Het is inderdaad handig om eerst even bij de opdrachtgever te checken of er een vaste term wordt gebruikt.
1 hr

1 day 15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Raad voor de kinderbescherming


Explanation:
In Nederland komt de Raad voor de Kinderbescherming op voor kinderen. Deze raad valt, vermoed ik, onder het ministerie van justitie.

Veel succes!
Esther en Hilde


    Reference: http://www.kinderbescherming.nl/bescherming/index.asp
Esther Damsteeg
New Zealand
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!

groetjes

Sandra