KudoZ home » English to Dutch » Other

the four word...

Dutch translation: forward momentum


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:four word momentum
Dutch translation:forward momentum
Entered by: Claudia Rens

08:28 Oct 10, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: the four word...
Dit gaat over het plan van Amerika om tijdens de tweede wereldoorlog enkele grote eilanden bij Guadalcanal aan te vallen.

Elk eiland apart aanvallen zou lang
duren en miljoenen levens kosten.Amerika koos enkele belangrijke eilanden die luchtbases konden zijn. The four word momentum of the fleet hinched (?) on the timely completion of a variety of not very glamorous engineering tasks.

Kan iemand mij met die zin helpen ?
Sandra B.
forward momentum
Explanation:
Zou het geen typo kunnen zijn? Je krijgt dan zoiets als:

'De vorderingen/voortgang van de vloot hing af/was afhankelijk van een aantal weinig aantrekkelijke technische karweien.'

't is maar een gedachte....

succes!
Selected response from:

Claudia Rens
Grading comment
Ja, ik denk dat je gelijkt hebt. Bedankt!

groetjes

Sandra
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3the forward momentum of the fleet hinged on...
Marian Greenfield
4oopspeterver
4pogingpeterver
4The four word .....Pieter_H
3forward momentum
Claudia Rens


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
the forward momentum of the fleet hinged on...


Explanation:
I don't read Dutch, but your phrase caught my eye.

If you're going into Dutch, it's from a badly written English original.

hope this helps
msg

Marian Greenfield
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
8 mins

agree  edlih_be
49 mins

agree  Esther Damsteeg
3 hrs

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
The four word .....


Explanation:
Gezien de ontwikkeling van het verhaal, kan ik me voorstellen dat hier "4-LETTER-word" wordt bedoeld of geschreven had moeten worden.

Kan dit kloppen ?

Groeten,

Pieter_H

Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poging


Explanation:
1)'hinged' bedoelen ze waarschijnlijk!
2)four letter word- denk ik ofwel iets als F*** of S*** (in een erg PC US!) of zouden de vier letters de gebruikte code zijn voor vier gekozen eilanden??

hinged on..: afhankelijk van de tijdige uitvoering van een aantal weinig glamoureuze technische karweien

hope any of this helps!


    native Dutchspeaker
peterver
PRO pts in pair: 12

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oops


Explanation:
in mijn opwinding vergeten dat 'glamoureus' geen NL is maar eerder aantrekkelijk, aanlokkelijk

peterver
PRO pts in pair: 12

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
forward momentum


Explanation:
Zou het geen typo kunnen zijn? Je krijgt dan zoiets als:

'De vorderingen/voortgang van de vloot hing af/was afhankelijk van een aantal weinig aantrekkelijke technische karweien.'

't is maar een gedachte....

succes!


Claudia Rens
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 2
Grading comment
Ja, ik denk dat je gelijkt hebt. Bedankt!

groetjes

Sandra