KudoZ home » English to Dutch » Other

to pan

Dutch translation: pannen/panbeweging


02:37 Oct 15, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: to pan
Horizontal zoom and pan
(bestaat er naast het in- en uitzoomen ook nog een andere functie die het beeld anders weergeeft??)
Anneken
Dutch translation:pannen/panbeweging
Explanation:
van Dale geeft:

( film ) pannen
panoramisch filmen

Tevens vond ik de volgende uitleg (zie ook link hieronder)

Panbeweging (‘pannen’)

Van een vast punt een horizontale camerabeweging uitvoeren: wordt (te) veel gebruikt. Kan enkel om te situeren of om spanning of een verwachting op te roepen.
Een zeer snelle pan waarbij het beeld bijna niet meer te herkennen is, kan als overgang fungeren naar een volgende scène (tijd- of plaatssprong)

Succes!
Selected response from:

Shayna Barby
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3pannen/panbewegingShayna Barby
5zoiets als langzaam en breed beeldukrland


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
pannen/panbeweging


Explanation:
van Dale geeft:

( film ) pannen
panoramisch filmen

Tevens vond ik de volgende uitleg (zie ook link hieronder)

Panbeweging (‘pannen’)

Van een vast punt een horizontale camerabeweging uitvoeren: wordt (te) veel gebruikt. Kan enkel om te situeren of om spanning of een verwachting op te roepen.
Een zeer snelle pan waarbij het beeld bijna niet meer te herkennen is, kan als overgang fungeren naar een volgende scène (tijd- of plaatssprong)

Succes!


    Reference: http://users.pandora.be/martien.debaerdemaeker1/videofilmen....
Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 99

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
5 mins

agree  Jacki
1 hr

agree  Bram Poldervaart
2 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
zoiets als langzaam en breed beeld


Explanation:
If you PAN a film or television camera or if it pans somewhere,it moves slowly across an area in a wide sweep.


    collins cobuild english dictionary
ukrland