KudoZ home » English to Dutch » Other

long division/short division

Dutch translation: staartdelen / taartdelen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:long division/short division
Dutch translation:staartdelen / taartdelen
Entered by: Thijs van Dorssen

00:16 Oct 18, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: long division/short division
Dit zegt een meisje dat huiswerk aan het maken is:

I don't get this long division stuff. Maybe I'd be better at a shorter division.

Alvast bedankt voor je hulp!
Sandra B.
staartdelen / taartdelen
Explanation:
Helemaal eens met Carla.

Een (flauwe) suggestie (maar het origineel is ook behoorlijk flauw):

"Ik snap dat staartdelen niet. Als het nou taartdelen waren..."

Dit is uiteraard een ZEER VRIJE vertaling, dat spreekt vanzelf.
Selected response from:

Boudewijn van Milligen
Grading comment
Sorry dat ik nu pas punten toeken! Was het vergeten!
In ieder geval, bedankt voor je leuke oplossing. Ze paste leuk in mijn vertaling.

groetjes

Sandra
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6staartdelen / taartdelenBoudewijn van Milligen
4staartdeling
Carla Zwanenberg


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
staartdeling


Explanation:
Hallo Sandra,

een long division is een staartdeling (van Dale Nl-En). Moeilijk om dit grapje naar het Nederlands te vertalen.
"Ik snap die staartdelingen niet, misschien ben ik beter in kopdelingen"... mwah, ik hoop dat iemand anders meer inspiratie heeft ;)

Groeten,
Carla

Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
staartdelen / taartdelen


Explanation:
Helemaal eens met Carla.

Een (flauwe) suggestie (maar het origineel is ook behoorlijk flauw):

"Ik snap dat staartdelen niet. Als het nou taartdelen waren..."

Dit is uiteraard een ZEER VRIJE vertaling, dat spreekt vanzelf.

Boudewijn van Milligen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 56
Grading comment
Sorry dat ik nu pas punten toeken! Was het vergeten!
In ieder geval, bedankt voor je leuke oplossing. Ze paste leuk in mijn vertaling.

groetjes

Sandra

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alison Schwitzgebel
41 mins

agree  peterver: ik vind dit helemaal niet flauw, maar passend bij de humor vankinderen die leren staartdelen!!
4 hrs
  -> Dank :-)

agree  Jacki
12 hrs

agree  Marijke Mayer: heel leuk gevonden voor een ondertiteling!
1 day 27 mins

agree  Ellemiek Drucker: leuke oplossing
2 days 11 hrs

agree  Carla Zwanenberg: stuk beter dan mijn oplossing :) Zou leuk zijn als de vrager ook eens punten zou toekennen!
3 days 7 hrs
  -> Bedankt allemaal, leuk dat mijn suggestie kennelijk in zulke goede aarde valt