KudoZ home » English to Dutch » Other

sportsbook

Dutch translation: bookmaker


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sportsbook
Dutch translation:bookmaker
Entered by: Thijs van Dorssen

02:59 Oct 22, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: sportsbook
Het betreft William Hill, een bekende Britse bookmaker.

De zin luidt:
WHC is fully licensed by the Government of the United Kingdom to operate an Internet sportsbook from within its jurisdiction.

In de van Dale vond ik de volgende vertaling:
('book')
lijst van aangegane weddenschappen ( bij wedrennen )

Ik zoek hier eigenlijk een kortere term voor. Ideeën?

Alvast bedankt,
Shayna
Shayna Barby
bookmaker
Explanation:
Misschien kun je hier het beste bookmaker gebruiken, dat hij toestemming van de Engelse regering heeft om op Internet als bookmaker te werken.

Het is een idee. Ik vind wedkantoor minder ingeburgerd dan het woord bookmaker.

Succes!
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wedkantoorSerge L
4bookmakerLinda Ferwerda
4weddenschapboek
Sven Petersson
4gokkantoor / bookmakerjviaene


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wedkantoor


Explanation:
gevonden in de van Dale. In België ook turfkantoor genoemd.

HTH,

Serge L.

Serge L
PRO pts in pair: 392

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ellemiek Drucker: in artikel in NRC wordt het ook zo genoemd http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/12/17/Med/05.html
9 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
weddenschapboek


Explanation:
Implicit in answer.


    Reference: http://www.knmi.nl/voorl/nieuws/persberichtweermagazine.htm
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 165

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gokkantoor / bookmaker


Explanation:
geen uitleg nodig

jviaene
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 7

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bookmaker


Explanation:
Misschien kun je hier het beste bookmaker gebruiken, dat hij toestemming van de Engelse regering heeft om op Internet als bookmaker te werken.

Het is een idee. Ik vind wedkantoor minder ingeburgerd dan het woord bookmaker.

Succes!

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!