KudoZ home » English to Dutch » Photography/Imaging (& Graphic Arts)

offset for balancing

Dutch translation: kan voor balancering in verschillende standen worden gemonteerd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:offset for balancing
Dutch translation:kan voor balancering in verschillende standen worden gemonteerd
Entered by: Henk Sanderson

10:38 Nov 12, 2013
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Photography/Imaging (& Graphic Arts) / waterpas stellen / onderdelen
English term or phrase: offset for balancing
Het gaat om een slider waarmee films/foto's gemaakt kunnen worden en de onderdelen daarvan.
Voorbeeld: http://www.rollei.com/cms/index.php?id=471&tx_oid=525

alles is duidelijk, alleen de zin tussen sterretjes is mij onduidelijk. Bedoelen ze niet gewoon dat de slider waterpas kan worden ingesteld?

Context:

The slider can also be installed directly on the quick release plate of a pan head. The base plate provides multiple 1/4 and 3/8 screw holes and fits different quick release plates.
****Therefore the slider can be offset for balancing*****
Judith Verschuren
kan voor balancering in verschillende standen worden gemonteerd
Explanation:
Er is geen mooi Nederlands woord voor, maar het komt erop neer dat door verschillende gaten(combinaties) te gebruiken, de slider op diverse posities kan worden gemonteerd, zodat het zwaartepunt van de te monteren camera steeds (ongeveer) boven het bevestigingspunt terechtlomt
Selected response from:

Henk Sanderson
Netherlands
Grading comment
dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kan voor balancering in verschillende standen worden gemonteerd
Henk Sanderson
4Balanscompensatie
Maart3n


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kan voor balancering in verschillende standen worden gemonteerd


Explanation:
Er is geen mooi Nederlands woord voor, maar het komt erop neer dat door verschillende gaten(combinaties) te gebruiken, de slider op diverse posities kan worden gemonteerd, zodat het zwaartepunt van de te monteren camera steeds (ongeveer) boven het bevestigingspunt terechtlomt

Henk Sanderson
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
dank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maart3n: Kan voor de 'balanscompensatie' in verschillende standen worden gemonteerd. Wat dacht je daarvan?
9 hrs
  -> Dank je, Maart3n - zou ook kunnen.

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Balanscompensatie


Explanation:
Je compenseert (offset) d.m.v. de schuifregelaar de kleurbalans, wit/zwart balans, etc.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2013-11-12 21:18:51 GMT)
--------------------------------------------------

hmm, het is geen digitaal ding geloof ik...

Maart3n
Ukraine
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henk Sanderson: Sorry, dit is onzin - zie de 'plate with 1/4 and 3/8 screw holes'
8 mins
  -> Ja, dank je voor de schop na. Ik had het al door:)