KudoZ home » English to Dutch » Photography/Imaging (& Graphic Arts)

stitching

Dutch translation: verbinden van panoramische opnames


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stitching
Dutch translation:verbinden van panoramische opnames
Entered by: Chris Hopley

10:11 Mar 8, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Photography/Imaging (& Graphic Arts)
English term or phrase: stitching
stitching multiple images: in photography
Joep Muijs
Netherlands
foto's verbinden voor panorama
Explanation:
Foto's verbinden voor panorama's - Photo Stitch-Software

http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/...

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2004-03-08 10:29:34 GMT)
--------------------------------------------------

Of gewoon: panoramische opnames:

Voor panoramische opnames of uitzichten uit meerdere digitale foto\'s opgebouwd (b.v. met programma\'s als Powerstitch, Photovista, Stitch It, of andere fotobewerkingsprogramma\'s).

http://www.colormailer.com/prices.cpl?lng=nl&cntry=nl
Selected response from:

Erica Magielse
Netherlands
Grading comment
Dank aan allen voor jullie hulp en speurwerk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5lassen
11thmuse
4samenvoegen
Jacki
4Verschillende beelden aan elkaar hechten - een collage maken
ShirleyV
4foto's verbinden voor panorama
Erica Magielse


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
lassen


Explanation:
een aantal afbeeldingen aan elkaar lassen (van een aantal afbeeldingen 1 maken). Stitch = hechting.

11thmuse
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Verschillende beelden aan elkaar hechten - een collage maken


Explanation:
Stitching betekent letterlijk "hechten", "naaien". Het betekent hier dus volgens mij dat ze een collage maken van foto's, aan elkaar gehecht.

ShirleyV
Native speaker of: Native in DutchDutch

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
foto's verbinden voor panorama


Explanation:
Foto's verbinden voor panorama's - Photo Stitch-Software

http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/...

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2004-03-08 10:29:34 GMT)
--------------------------------------------------

Of gewoon: panoramische opnames:

Voor panoramische opnames of uitzichten uit meerdere digitale foto\'s opgebouwd (b.v. met programma\'s als Powerstitch, Photovista, Stitch It, of andere fotobewerkingsprogramma\'s).

http://www.colormailer.com/prices.cpl?lng=nl&cntry=nl


Erica Magielse
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank aan allen voor jullie hulp en speurwerk!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
samenvoegen


Explanation:
Het is inderdaad zoals de rest zegt: een panoramafoto maken van meerdere foto's door ze met overlap aan elkaar te "plakken". Lassen, hechten, verbinden, samenvoegen... het is het eigenlijk allemaal nét niet. De Engelse term voor deze functie (Stich) wordt vaak gebruikt, maar het werkwoord (stitchen) klinkt me een beetje raar in de oren. Lassen en hechten is wat erg plastisch. Vandaar mijn neutrale voorstel: "samenvoegen"

Jacki
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24