KudoZ home » English to Dutch » Photography/Imaging (& Graphic Arts)

show reel

Dutch translation: promotiefilm

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:show reel
Dutch translation:promotiefilm
Entered by: Els Immegeers

07:31 Oct 25, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Photography/Imaging (& Graphic Arts)
English term or phrase: show reel
"Download and view our motion clips in action in our show reel (25 MB)."

Text for a website for a publisher of digital creative content.
Els Immegeers
Belgium
promotiefilm
Explanation:
A show reel is wat in de filmwereld als portefeuille gezien kan worden. Een film waarin je laat zien wat je kunt. Het woord "reel" verwijst hier niet naar een feature van de website, maar het filmpje zelf, een promotiefilm.

Show reel op een website kan zijn één bestand, wat hier volgens mij ook het geval is, waarin evt. meerdere clips verwerkt worden, vandaar dat er maar een keer 25 MB staat, omdat het één bestand is.

Hier de website van een cameraman met z'n show reel:
http://www.garyfinnegan.itgo.com/reel.htm

Show reel wordt soms ook gebruikt voor het onderdeel van de website waar meerdere filmpjes staan. Maar dat hoeft dus niet op een lightreclame-achtige manier te zijn.
http://www.geocities.com/SunsetStrip/Balcony/7349/ShowReel.h...

Dus ik zou zeggen promotiefilm als het inderdaad 1 film is. Als het er meerdere zijn op een pagina zou het mgalerij kunnen zijn of iets in die geest.
Selected response from:

Zsanett Rozendaal-Pandur
Hungary
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3promotiefilm
Zsanett Rozendaal-Pandur
4 +2promotiefilm
xxxFullCircle
3trailer
11thmuse
3etalagewiel, etalagestrip
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
etalagewiel, etalagestrip


Explanation:
Kennelijk gaat het hier om een cirkel of loopband op een webstek waarin je kunt kiezen uit een aantal filmpjes. Dit ter demonstratie van hun kunnen op dit gebied. Je zou moeten kijken of het een cirkel of een draaiende strip is. 'Etalage' lijkt me toepasselijk.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 24

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
promotiefilm


Explanation:
A show reel is wat in de filmwereld als portefeuille gezien kan worden. Een film waarin je laat zien wat je kunt. Het woord "reel" verwijst hier niet naar een feature van de website, maar het filmpje zelf, een promotiefilm.

Show reel op een website kan zijn één bestand, wat hier volgens mij ook het geval is, waarin evt. meerdere clips verwerkt worden, vandaar dat er maar een keer 25 MB staat, omdat het één bestand is.

Hier de website van een cameraman met z'n show reel:
http://www.garyfinnegan.itgo.com/reel.htm

Show reel wordt soms ook gebruikt voor het onderdeel van de website waar meerdere filmpjes staan. Maar dat hoeft dus niet op een lightreclame-achtige manier te zijn.
http://www.geocities.com/SunsetStrip/Balcony/7349/ShowReel.h...

Dus ik zou zeggen promotiefilm als het inderdaad 1 film is. Als het er meerdere zijn op een pagina zou het mgalerij kunnen zijn of iets in die geest.


Zsanett Rozendaal-Pandur
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxFullCircle: we hebben elkaar gekruist
1 min

agree  Ton Remkes
15 hrs

agree  11thmuse: 1 minuut voorsprong
20 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
promotiefilm


Explanation:
No references, but this comes closest I think

xxxFullCircle
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zsanett Rozendaal-Pandur: Ik zie het. (:
3 mins

agree  Ton Remkes
15 hrs

22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
trailer


Explanation:
Ik weet niet hoe ingeburgerd dit woord in NL is. Het geeft m.i. beter aan wat bedoeld wordt dan 'promotiefilm', waarbij je denkt aan promotie voor enig (welk dan ook) product. Ik zou voor trailer kiezen, maar als dit woord niet algemeen bekend is in NL ga ik gaarne overstag!

11thmuse
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7