KudoZ home » English to Dutch » Physics

voice coil excursion

Dutch translation: uitslag van de (spreek)spoel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:voice coil excursion
Dutch translation:uitslag van de (spreek)spoel
Entered by: xxxblomguib

13:47 Oct 26, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Physics
English term or phrase: voice coil excursion
in the description of a panel loudspeaker:

the radiating area can be increased, and therefore voice coil excursion for a given output level can be reduced.

Does anybody know what is meant here?

Many thanks in advance.
xxxblomguib
uitslag van de (spreek)spoel
Explanation:
Ik zou zelf spoel gebruiken, maar volgens de ref. (mooie plaatjes!) wordt spreekspoel vaker gebruikt(?). Ipv uitslag kun je natuurlijk ook een omschrijving gebruiken als maximale amplitude.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
hartelijk dank voor de hulp!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3uitslag van de (spreek)spoelHarry Borsje
2uitslag van de konus
Leo te Braake | dutCHem


Discussion entries: 3





  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uitslag van de (spreek)spoel


Explanation:
Ik zou zelf spoel gebruiken, maar volgens de ref. (mooie plaatjes!) wordt spreekspoel vaker gebruikt(?). Ipv uitslag kun je natuurlijk ook een omschrijving gebruiken als maximale amplitude.



    Reference: http://www.fransvaneeckhout.be/bijleren/geluid_luidsprekers0...
Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
hartelijk dank voor de hulp!

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
uitslag van de konus


Explanation:
Weet hier niet zo veel van. Als dat voor de (reclame?)schrijver ook geldt, zou hij cil gebruikt kunnen hebben inplaats van cone.
De zin is zo wel logisch (zoveel wwet ik er nog wel van :-) )

Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch