KudoZ home » English to Dutch » Poetry & Literature

awareness

Dutch translation: bewustwording


10:49 Mar 31, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: awareness
Opnieuw uit Boeketreeks:

He took another look at her. A flare of interest and awareness flashed;
He was going to kiss her! X was stunned, mesmerized ... The anger faded, awareness took hold;
"You act skittish anytime I get near you", Y said. She swallowed. "That's not fear. It's ... awareness."

Heeft iemand nog suggesties voor een goede vertaling?
Erica Magielse
Netherlands
Dutch translation:bewustwording
Explanation:
Voor 'awareness flashed' zou je ook iets kunnen zeggen in de trant van 'het begon te dagen' of 'begreep ze het ineens'.
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
In alle gegeven antwoorden zit wel iets wat ik kan gebruiken. Het liefst zou ik iedereen 1 punt geven, maar dat kan helaas niet...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2besefIris70
4 +1bewustwording
vixen
4bewustzijn
ShirleyV
3voorgevoel
Tina Vonhof


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bewustzijn


Explanation:
Off the top of my head ... alternatief: oplettendheid

ShirleyV
Native speaker of: Native in DutchDutch

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bewustwording


Explanation:
Voor 'awareness flashed' zou je ook iets kunnen zeggen in de trant van 'het begon te dagen' of 'begreep ze het ineens'.

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
In alle gegeven antwoorden zit wel iets wat ik kan gebruiken. Het liefst zou ik iedereen 1 punt geven, maar dat kan helaas niet...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  11thmuse: de boosheid verminderde en een geheel nieuw golf van andere emotie nam het over .....
12 hrs
  -> Heel zwoel! Schrijf jij zelf van die boekjes?

49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
besef


Explanation:
Ook een mogelijkheid, denk ik.

Iris70
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chantal Henno: dat is het woord waar ik naar zocht! Past beter in de 'smachtende' sfeer dan zware woorden ;-)
4 mins
  -> Dank je :)

agree  Mirjam Bonne-Nollen: precies!
7 hrs
  -> bedankt Mirjam!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voorgevoel


Explanation:
Zou misschien passen in de laatste zin.

Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16