KudoZ home » English to Dutch » Printing & Publishing

consistency

Dutch translation: constante papierkwaliteit


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:consistency
Dutch translation:constante papierkwaliteit
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

11:59 Feb 21, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing / papierkwaliteit
English term or phrase: consistency
Consistency, for colour control

Het gaat om een tekst over papierkwaliteit, gezien door de ogen van de drukker. Just daarom moet ik weten wat een drukker hier zou zeggen, want wat Van Dale geeft hoeft geen vaktaal te zijn.
Leo te Braake | dutCHem
constante papierkwaliteit
Explanation:
Dat is wat onze drukker gebruikt. Of gaat het, zoals Marijke begrijpt, niet over de papierkwaliteit maar over de druk? In dat geval is inderdaad "gelijkmatige druk" gebruikelijk.
Selected response from:

Paul Peeraerts
Grading comment
Dit is het geworden. Helaas kwam het nog 2x voor, waar ik dit niet kon gebruiken. Ik kon daardoor niet consistent vertalen, en heb daardoor zo lang getwijfeld
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gelijkmatig
Marijke Mayer
4 +1constante papierkwaliteit
Paul Peeraerts


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
constante papierkwaliteit


Explanation:
Dat is wat onze drukker gebruikt. Of gaat het, zoals Marijke begrijpt, niet over de papierkwaliteit maar over de druk? In dat geval is inderdaad "gelijkmatige druk" gebruikelijk.

Paul Peeraerts
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 9
Grading comment
Dit is het geworden. Helaas kwam het nog 2x voor, waar ik dit niet kon gebruiken. Ik kon daardoor niet consistent vertalen, en heb daardoor zo lang getwijfeld

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Francina
5 hrs

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gelijkmatig


Explanation:
Data Copy - Kleurenlaserpapier... Hoge opaciteit, hierdoor is het papier uiterst geschikt voor dubbelzijdig printen. - Consistente zachtheid, geeft een gelijkmatige kleurverdeling en een vlotte ...
www.datacopy.be/pages/kleurenlaser.html - 9k - In cache - Gelijkwaardige pagina's


Sponzen... in de verf en maak steeds een controle afdruk op papier. - Neem steeds afstand van uw werk ter beoordeling van een gelijkmatige vlak- en kleurverdeling. ...
www.hornsveld.nl/Sponzen.html


[PDF] BBT-rapport houtverwerking - hoofdstuk 3Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... vertegenwoordigen in evenwicht is om, tenminste op papier, alle partijen ... ook bindmiddelen worden toegevoegd om een gelijkmatige kleurverdeling te bekomen (bij ...
www.emis.vito.be/EMIS/Media/ BBT_rapport_houtverwerking_hoofdstuk_3.pdf - Gelijkwaardige pagina's



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 24 mins (2005-02-21 14:24:36 GMT)
--------------------------------------------------

Ik kreeg ook een paar Google Hits op \'egaliteit\', en inderdaad gebruiken sommige drukkers dit ook wel blijkens deze treffers:

[PDF] SECTOR: GRAFISCHE SECTOR PROFIEL: OFFSETDRUKKER In samenwerking ...Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... Tijdens het productieproces controleert de drukker voortdurend de kwaliteit van de ... Visueel kunnen controleren van de effenheid en de egaliteit doorheen het ...
www.grafoc.be/pdf/BP-Offsetdrukker.pdf

Proost en Brandt - Grafisch - Nieuw informatiemateriaal voor ON... offset kwaliteiten door de intense witheid, extra opdikking, hoge opaciteit en egaliteit. ... Dat je op dit papier probleem kan drukken ook in volvlakken - bewijst ...
www.proost.nl/?id=893 - 16k - In cache - Gelijkwaardige pagina\'s

Ander zou ik inderdaad met Paul\'s suggestie gaan als zijn drukker dat gebruikt.

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  11thmuse: • consistency [con'sist·en·cy || -tənsɪ] n. material coherence, firmness; persistence, steadfastness
10 hrs
  -> Dank je wel