KudoZ home » English to Dutch » Religion

they brought into the world a stream of life at its deepest

Dutch translation: Zij gaven de aanzet tot ...


03:54 Nov 24, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Religion / religion
English term or phrase: they brought into the world a stream of life at its deepest
Religion
Antoinette Verburg
Netherlands
Dutch translation:Zij gaven de aanzet tot ...
Explanation:
Ik ben het helemaal eens met bovenstaande suggesties, maar 'brachten in de wereld' is geen goed Nederlands. Enkele alternatieven:
Zij brachten ... TER wereld
Zij introduceerden ...
Zij brachten ... te weeg
Zij gaven de aanzet tot ...
(deze laatste lijkt mij het beste)
Selected response from:

Tina Vonhof
Canada
Grading comment
Thanks!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Zij gaven de aanzet tot ...
Tina Vonhof
5sie brachten einen äußerst tiefen Strom des Lebens in die Welt
Alexander Schleber
5Zij brachten een uiterst diepe levensstroom in de wereld
Evert DELOOF-SYS
4Sorry my error
Alexander Schleber
3not sure
Jan Acx


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sie brachten einen äußerst tiefen Strom des Lebens in die Welt


Explanation:
putting the "at its deepest" at the end of the German sentence leads to unelegant formulations.

hth

Alexander Schleber
Belgium
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in EnglishEnglish
Grading comment
wrong language :)
The asker has declined this answer
Comment: wrong language :)

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sorry my error


Explanation:
I'm in the wrong language

Alexander Schleber
Belgium
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in EnglishEnglish

45 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Zij brachten een uiterst diepe levensstroom in de wereld


Explanation:
Zoals reeds in de Duitse vertaling aangegeven door A. Schleber kun je 'at its deepest' hier inderdaad ook beter met 'uiterst diep' vertalen.

No references needed here.

HTH



Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
not sure


Explanation:
Ik ga akkoord met Evert als ze hier met deepest profaan bedoelen. Life at its deepest kan ook worden aanzien als het leven gezien van de laagste kant, soort of lowlife.


Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Zij gaven de aanzet tot ...


Explanation:
Ik ben het helemaal eens met bovenstaande suggesties, maar 'brachten in de wereld' is geen goed Nederlands. Enkele alternatieven:
Zij brachten ... TER wereld
Zij introduceerden ...
Zij brachten ... te weeg
Zij gaven de aanzet tot ...
(deze laatste lijkt mij het beste)

Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan
6 hrs