KudoZ home » English to Dutch » Science

hawkbit

Dutch translation: leeuwetand - paardebloem


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hawkbit
Dutch translation:leeuwetand - paardebloem
Entered by: Evert DELOOF-SYS

05:15 Nov 21, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Science
English term or phrase: hawkbit
konijnen die rond een steengroeve leven, eten kruiskruid en "hawkbit".
Linda Ferwerda
leeuwetand - paardebloem
Explanation:
English Term autumnal hawkbit;
fall dandelion(US)
Dutch Term herfstleeuwetand


Volgens Eurodic blijkt hawkbit hetzelfde te zijn als dandelion, wat vertaald in leeuwetand. Wij gebruiken echter meer paardebloem
Selected response from:

Jan Acx
Spain
Grading comment
Hartstikke goed! Bedankt voor je hulp, en groeten,

Linda
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Herfstleeuwetand of vertakte leeuwetand
Evert DELOOF-SYS
5leeuwetand - paardebloem
Jan Acx
4Leontodon hispidusShayna Barby
3havikskruid?Shayna Barby


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
havikskruid?


Explanation:
"Hawkbit" kan ik niet vinden, maar "hawkweed" is "havikskruid".

Misschien dat ze dat bedoelen?

Succes!

Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 99

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
leeuwetand - paardebloem


Explanation:
English Term autumnal hawkbit;
fall dandelion(US)
Dutch Term herfstleeuwetand


Volgens Eurodic blijkt hawkbit hetzelfde te zijn als dandelion, wat vertaald in leeuwetand. Wij gebruiken echter meer paardebloem


    Eurodic
Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 145
Grading comment
Hartstikke goed! Bedankt voor je hulp, en groeten,

Linda

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Leontodon hispidus


Explanation:
Ik heb toch nog even gezocht en ik vond de latijnse naam "Leontodon hispidus".

Volgens de onderstaande website is dat de "ruige leeuwetand"


    Reference: http://users.skynet.be/bk231573/plantenjulideel2.htm
Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 99

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Herfstleeuwetand of vertakte leeuwetand


Explanation:
Gevonden via:

1)
"Hawkbit, Autumnal. Botanical: Leontodon autumnalis
(LINN.). ... Copyright © 1995 - 2001 Electric Newt."

www.botanical.com/botanical/mgmh/h/hawaut04.html

DAN:


"BLOEIENDE PLANTEN IN JULI deel 2. Verklaring van de kolommen ... 0000 0001. 696 Lens culinaris
linze 0015 0030. 697 Leontodon autumnalis vertakte leeuwetand 0007 0045. ..."


users.skynet.be/bk231573/plantenjulideel2.htm

EN:

... Wilde planten in de natuur (Onkruiden). ... Paarse Dovenetel Lapsana communis Lathyrus
pratensis Leontodon autumnalis Herfstleeuwetand Leucanthemum maximum (syn ...

www.geocities.com/gdekinder/onkruiden.htm

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706