KudoZ home » English to Dutch » Science

coloured stag

Dutch translation: rode hert


01:34 Nov 24, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Science
English term or phrase: coloured stag
dier dat in Argentinië voorkomt.
Linda Ferwerda
Dutch translation:rode hert
Explanation:
Mijn kennis van het Spaans deed me zoeken op Spaanse sites naar ciervo colorado (coloured stag) en ik vond volgende site: www.cazamayorargentina.com waar ze alle soorten wild opnoemen waar in Argentinië wordt op gejaagd. De site was in twee talen en de cievo colorado wordt vertaald als red stag.
Selected response from:

Jan Acx
Spain
Grading comment
Je hebt me geholpen!

Groeten,

Linda
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5rode hert
Jan Acx
1 +1hert
Carla Zwanenberg


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
hert


Explanation:
Hallo Linda,

Het moet een soort hert zijn maar verder dan dat kom ik helaas ook niet. Als je op "red stag" zoekt, krijg je redelijk wat hits. Coloured stag schijnt, in ieder geval op het internet, zeldzamer te zijn.

Carla

Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Sven Petersson: Impossible to resolve without further info.
10 mins
  -> ja, daar ben ik ook bang voor maar misschien heeft Linda geen verdere context...

neutral  Koos Vanderwilt: letterlijk 'gekleurde hengst'. is dit wel een bijzonder dier?
4 hrs

agree  Thijs van Dorssen: Carla is right. Check this out: <http://www.argentinesafari.com/English/LaSegunda.htm>, the (colou)red stag.
4 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
rode hert


Explanation:
Mijn kennis van het Spaans deed me zoeken op Spaanse sites naar ciervo colorado (coloured stag) en ik vond volgende site: www.cazamayorargentina.com waar ze alle soorten wild opnoemen waar in Argentinië wordt op gejaagd. De site was in twee talen en de cievo colorado wordt vertaald als red stag.

Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 145
Grading comment
Je hebt me geholpen!

Groeten,

Linda