KudoZ home » English to Dutch » Science

elderflower

Dutch translation: vlierbesbloesem


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:elderflower
Dutch translation:vlierbesbloesem

10:27 Jan 7, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Science / boiology, plants
English term or phrase: elderflower
add 140 ml of elderflower cordial
Daphne
bloem van de vlierbes
Explanation:
eigen kennis
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4vlierbloesemsiroop
GertV
4bloem van de vlierbesLinda Ferwerda


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bloem van de vlierbes


Explanation:
eigen kennis

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vlierbloesemsiroop


Explanation:
elder = vlierbes (Van Dale E-N)
elderflower = vlierbloesem

cordial = extract / siroop

Vandaar mijn suggestie vlierbessenextract.

Ik ben ook even op het net gaan kijken en vond onderstaande link, waarbij elderflower cordial als vlierbloesemsiroop wordt omschreven en waar je ook een extra woordje uitleg krijgt.

Hopelijk helpt dit!


    Reference: http://www.provisiekast.com/index.html?target=Typisch_Engels...
GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250