KudoZ home » English to Dutch » Science

anthropod

Dutch translation: geleedpotige


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:arthropod
Dutch translation:geleedpotige
Entered by: Antoinette Verburg

20:32 Jan 29, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Science
English term or phrase: anthropod
it is a species, a spider and a crab are mentioned
Inge Kruijff
geleedpotige
Explanation:
An 'arthropod' (with an R) is 'een geleedpotige' (see reference).

Hope this helps.
Mirror.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-29 21:03:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Zie ook bijv. http://www.gardensafari.net/dutch/popup/geleedpotig.htm , en http://www.museon.nl/contouren/geleedpotigen.html
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4buitenaards wezen
joeky janusch
5 -1mensaap
joeky janusch
4geleedpotige
Antoinette Verburg


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
geleedpotige


Explanation:
An 'arthropod' (with an R) is 'een geleedpotige' (see reference).

Hope this helps.
Mirror.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-29 21:03:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Zie ook bijv. http://www.gardensafari.net/dutch/popup/geleedpotig.htm , en http://www.museon.nl/contouren/geleedpotigen.html


    Reference: http://users.skynet.be/sky68333/biologie/dierenrijk/k_geleed...
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1276

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
mensaap


Explanation:
Wanneer het als bijvoegelijk naamwoord is bedoeld dan kan het als mensachtig vertaald worden. Zelfstandig naamwoord:mensaap.
Succes!! Yes

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Antoinette Verburg: het woord 'anthropoid' (met een i) betekent inderdaad o.a. 'mensachtig' en 'mensaap', maar dat is NIET wat hier wordt bedoeld (zie de gegeven context)
9 mins

neutral  Thijs van Dorssen: Een mensaap is een 'anthropoid', hier wordt waarschijnlijk een 'arthropod' bedoeld, een geleedpotige.
12 mins

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
buitenaards wezen


Explanation:
Een buitenaards wezen dat erg op een mens lijkt.Het heeft twee armen en handen.Zonder wapens is het ongevaarlijk. Heeft een levensduur van slechts ekele dagen.
Zie Gurglesnort's X-COM Apocalypse web page


    Reference: http://geocities.com/area51/vault/9833/index.1
joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230