KudoZ home » English to Dutch » Science

formulation variables

Dutch translation: formuleringsvariabelen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:formulation variables
Dutch translation:formuleringsvariabelen
Entered by: xxxKoenie

16:43 Apr 3, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Science
English term or phrase: formulation variables
A study on the influence of the chemical and formulation variables on the foam properties.
xxxKoenie
formuleringsvariabelen
Explanation:
...over de invloed van chemische en formuleringsvariabelen op (de) eigenschappen ...

Spelling cfr. 'formuleringsproces'
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Ik had ook formuleringsvariabelen als vertaling , maar vond het zo'n raar woord.Blij dat dit bevestigd werd.
Bedankt!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5samenstellingsvariabelen
Leo te Braake | dutCHem
4 +1formuleringsvariabelen
Evert DELOOF-SYS
4formulering variabelen
joeky janusch
4formuleringvariabelen
Henk Peelen


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
formuleringvariabelen


Explanation:
Kluwer:
formuleren (in een verwerkbare vorm brengen) = formulate

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
formulering variabelen


Explanation:
succes

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
formuleringsvariabelen


Explanation:
...over de invloed van chemische en formuleringsvariabelen op (de) eigenschappen ...

Spelling cfr. 'formuleringsproces'


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Ik had ook formuleringsvariabelen als vertaling , maar vond het zo'n raar woord.Blij dat dit bevestigd werd.
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: Wel goed, niet mooi.
5 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
samenstellingsvariabelen


Explanation:
De schuimvloeistof is niet 1 pure stof (1 chemische verbinding), maar een mengsel. De samenstelling , in combinatie met de chemische en fysische eigenschappen van de afzonderlijke componenten levert de eigenschappen van het schuim.
De lijst van componenten is de formule. Het opstellen van de formule heet formuleren, maar ook het maken van het mengsel volgens de formule wordt wel formuleren genoemd.
Ook het resulterende mengsel wordt wel formule genoemd, of ook formulering.
In wezen gaat het hier over de samenstelling die bepalend is voor het resultaat. Dat is helderder dan het woord formule/r/en/ing blijkt te lijn voor niet-ingewijden

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316