KudoZ home » English to Dutch » Ships, Sailing, Maritime

fetch

Dutch translation: golfveld


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fetch
Dutch translation:golfveld
Entered by: Evert DELOOF-SYS

05:09 Oct 24, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Ships, Sailing, Maritime
English term or phrase: fetch
Wie kan mij een goede vertaling van deze term geven? Het heeft de maken met golven en de opbouw ervan. Ik kan absoluut geen goed woord vinden. De termen in Van Dale bieden geen uitkomst.
Linda
golfveld
Explanation:
"... woorden we zien de golven groter dan dat ze werkelijk zijn. Zeegang: ontstaat
door de heersende wind en het golfveld (fetch). Deining: overblijfselen van ..."

www.be-wired.com/shalom/lezingen/nzee.htm

Redelijk wat hits bij invoer van 'fetch golven' op www.google.com:

... in de hoogte van de golven op zee. Hoe hoog wordt bepaald door de afstand die de
wind over het water aflegt (de fetch), hoe lang een bepaalde windkracht zal ...

www.meteonet.nl/educatief/stormen.htm -

HTH
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt!
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1contextpeterver
5golfveld
Evert DELOOF-SYS
4FetchPieter_H


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
context


Explanation:
elke vertaler zel je vertellen dat je geen woorden vertaalt maar zinnen..als je context geeft wordt het misschien al wat makkelijker

peterver

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda: Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn! Maar woord wordt zo vaak gebruikt dat ik hoopte op kant-en-klare oplossing!
2 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
golfveld


Explanation:
"... woorden we zien de golven groter dan dat ze werkelijk zijn. Zeegang: ontstaat
door de heersende wind en het golfveld (fetch). Deining: overblijfselen van ..."

www.be-wired.com/shalom/lezingen/nzee.htm

Redelijk wat hits bij invoer van 'fetch golven' op www.google.com:

... in de hoogte van de golven op zee. Hoe hoog wordt bepaald door de afstand die de
wind over het water aflegt (de fetch), hoe lang een bepaalde windkracht zal ...

www.meteonet.nl/educatief/stormen.htm -

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 9
Grading comment
Bedankt!

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Fetch


Explanation:
Hi Linda,

One of my glossaries tells that "Fetch" can be an Intel Acronym for the flow/move of data from an external source to the CPU of a computer.

I think that it's better not to translate it, unless someone else has a better idea.


Regards,

Pieter_H



Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian