KudoZ home » English to Dutch » Slang

on the deuce

Dutch translation: Wij, als het erop aankomt.


10:46 Jul 26, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Slang
English term or phrase: on the deuce
Stress, daar kennen de teams alles van.
Eén foutje en het hele team kan het vergeten.
Who's got spirit, baby? We do, only on the deuce.
De Facto
Dutch translation:Wij, als het erop aankomt.
Explanation:
Ik lees deuce als 'deuce court'. Ik denk dat de klemtoon op 'on' ligt. Dus de vertaling is iets in de trant van 'maar als het startschot gegeven is, is onze teamgeest wel degelijk aanwezig'.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Dank je!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2Wij, als het erop aankomt.
Gerard de Noord
2wij tweeen, samenxxxmariette
1bij gelijkspel? of tennisterm?
Edward Vreeburg


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
bij gelijkspel? of tennisterm?


Explanation:
of toch iets met speelkaarten...?
Het schijnt wel vaker te worden genoemd ivm duffe sporten (scrabble, monoloy, volleyball (oei, ik ga hier vijanden maken))
Dus: guesswork here


    Reference: http://www.tennis4you.com/lesson-lounge/operation-doubles/ar...
    Reference: http://www.deuceofclubs.com/
Edward Vreeburg
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wij tweeen, samen


Explanation:
Uit de onderstaande betekenissen zou je zoiets kunnen opmaken, de woorden On The Deuce zijn namelijk nergens in zinsverband te vinden. Misschien duidt dit op een uiting van saamhorigheidsgevoel van spelers uit een team.
Deuce:
pair
Part of Speech: noun
Definition: two
Synonyms: brace, combination, combine, combo, couple, deuce, doublet, duality, duo, dyad, match, mates, span, team, twins, two, twosome, yoke
Source: Roget's New Millennium™ Thesaurus, First Edition (v 1.1.1)



xxxmariette
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch

7 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
We do, only on the deuce.
Wij, als het erop aankomt.


Explanation:
Ik lees deuce als 'deuce court'. Ik denk dat de klemtoon op 'on' ligt. Dus de vertaling is iets in de trant van 'maar als het startschot gegeven is, is onze teamgeest wel degelijk aanwezig'.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dank je!