KudoZ home » English to Dutch » Slang

build a rapport

Dutch translation: Kon je een beetje contact met hem krijgen?


09:16 Dec 14, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Slang
English term or phrase: build a rapport
Conversatie onder politie-agenten op een plaats delict.

De verdachte is iemand die ze kennen, die getuige was bij een vorige zaak.

- O yeah, he was a total creep.

- You build a rapport?

- Well, as much as we could with a 40-year-old guy who still lives with his mom.
De Facto
Dutch translation:Kon je een beetje contact met hem krijgen?
Explanation:
of: Viel er met hem te praten?
Eigenlijk wordt er volgens mij zoiets bedoeld als: heb je een relatie met hem opgebouwd, maar dit lijkt me erg stijfjes.
Selected response from:

xxxAnneke Panel
Netherlands
Grading comment
Dank je, Anneke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4Kon je een beetje contact met hem krijgen?xxxAnneke Panel
3 +3Klikte het met hem?
Luuk Arens
4Connectie
Roeland


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Connectie


Explanation:
Letterlijk kun je het vertalen met "heb je een verstandhouding opgebouwd" maar het is eigenlijk niet erg fraai.
Het betekent dat deze agent met de betrokkene kan communiceren.

Roeland
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
Klikte het met hem?


Explanation:


Luuk Arens
Tajikistan
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Singer
1 hr
  -> dank

agree  Saskia Steur
4 hrs
  -> dank

agree  Delete account
5 days

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
Kon je een beetje contact met hem krijgen?


Explanation:
of: Viel er met hem te praten?
Eigenlijk wordt er volgens mij zoiets bedoeld als: heb je een relatie met hem opgebouwd, maar dit lijkt me erg stijfjes.

xxxAnneke Panel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dank je, Anneke!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacob Winsemius
30 mins
  -> bedankt

agree  Henk Peelen
3 hrs
  -> bedankt

agree  Tina Vonhof
6 hrs
  -> bedankt

agree  Benno Groeneveld
7 hrs
  -> bedankt