KudoZ home » English to Dutch » Slang

cut in on the action

Dutch translation: een voet tussen de deur krijgen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cut in on the action
Dutch translation:een voet tussen de deur krijgen
Entered by: Henk Peelen

17:37 Jun 24, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Slang
English term or phrase: cut in on the action
Hij zei dat ik op jouw lijst sta.
- Geloof je hem?

Hij weet het van Tabor.

- Ik heb Tabor zelf koud gemaakt.
Hij kan niks meer verteld hebben. Ik ben geen knoeier.

Waarom zei hij dat dan?

- Hij wil ons tegen elkaar opzetten. Verdeel en heers.

Ja, dat kan inderdaad zijn bedoeling
zijn. Cut in on the action, huh?
De Facto
een voet tussen de deur krijgen
Explanation:
lijkt me mogelijk


een vinger in de pap krijgen
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Dank je!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1(Die wil) een/z'n deel van de koek
Evert DELOOF-SYS
4(Een deel van) onze business/ons territorium overnemen
Tina Vonhof
3 +1een voet tussen de deur krijgen
Henk Peelen
4(deel) van de opbrengst opstrijken; er voordeel uithalen
Ballistic
3meedoen
neilgouw
3een graantje meepikkenMirjam Bonne-Nollen


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(deel) van de opbrengst opstrijken; er voordeel uithalen


Explanation:
-

Ballistic
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(Die wil) een/z'n deel van de koek


Explanation:
lijkt me alvast mogelijk.

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
3 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
een voet tussen de deur krijgen


Explanation:
lijkt me mogelijk


een vinger in de pap krijgen

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Grading comment
Dank je!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ton Remkes: Met deze voet kun je in de rest van de tekst waarschijnlijjk alle gewenste kanten op!
8 hrs
  -> ja, opent veel deuren.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
een graantje meepikken


Explanation:
gewoon nog een mogelijkheid...

Mirjam Bonne-Nollen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(Een deel van) onze business/ons territorium overnemen


Explanation:
Het lijkt erop dat hier twee mafia figuren aan het woord zijn ('Hij zei dat ik op jouw lijst sta', i.e. van mensen die vermoord zullen worden' en 'ik heb Tabor zelf koud gemaakt', i.e. vermoord).

De derde persoon probeert de twee sprekers tegen elkaar op te zetten om zo hun business/territorium over te nemen.

Of zie ik dit te luguber?


    Reference: http://www.andybarson.btinternet.co.uk/pepper.htm
Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

5 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
meedoen


Explanation:
meedoen, zich in het strijdgewoel storten, zich in de strijd mengen ..

neilgouw
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12