KudoZ home » English to Dutch » Slang

now your skull

Dutch translation: Ja toch?


08:17 Aug 4, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Slang
English term or phrase: now your skull
My point is, your career comes first. There's just not enough time in the day to have it all. Dedicated and devoted. Now your skull.
De Facto
Dutch translation:Ja toch?
Explanation:
Ik vermoed dat het zoiets betekent als "of heb jij een beter idee/een betere oplossing?" Omdat ze volgens jou echter in zichzelf zit te praten, denk ik dat je het wellicht kunt vertalen met "Ja toch?"

Succes!
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Dank je! Ik denk ook dat het zoiets betekent.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Ja toch?
vixen
3denk je niet?; het is gewoon niet anders.
Henk Peelen
3Of niet? / ..., of niet?
Anthony Michils
2Nu zwoegen, later genieten
neilgouw
2nu jij weer of en nu jouw meningIris70


Discussion entries: 2





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
nu jij weer of en nu jouw mening


Explanation:
Met ietsje meer context zou ik het zeker kunnen weten, nu is het maar een gokje :)

HTH
Iris

Iris70
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Of niet? / ..., of niet?


Explanation:
Na 'Of niet, dan?' wordt niet echt een antwoord verwacht (retorische vraag). Misschien heel eenvoudige vertaling, maar gezien de (beperkte) context een optie, niet?

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2004-08-04 08:44:53 GMT)
--------------------------------------------------

Die \'dan\' moet weg in mijn uitleg.

Anthony Michils
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
denk je niet?; het is gewoon niet anders.


Explanation:
nog twee varianten.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

34 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Nu zwoegen, later genieten


Explanation:
zoiets denk ik, omdat het waarschijnlijk iets in zich moet hebben van een opoffering. Dat je nu hard werkt en later ervan mag genieten.

neilgouw
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Ja toch?


Explanation:
Ik vermoed dat het zoiets betekent als "of heb jij een beter idee/een betere oplossing?" Omdat ze volgens jou echter in zichzelf zit te praten, denk ik dat je het wellicht kunt vertalen met "Ja toch?"

Succes!

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 40
Grading comment
Dank je! Ik denk ook dat het zoiets betekent.