KudoZ home » English to Dutch » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

to address the demographic development in suitable underlying political conditio

Dutch translation: om aandacht te besteden aan de demografische ontwikkeling in geschikte onderliggende condities


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to address the demographic development in suitable underlying political conditio
Dutch translation:om aandacht te besteden aan de demografische ontwikkeling in geschikte onderliggende condities
Entered by: Henk Peelen

19:46 Feb 12, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: to address the demographic development in suitable underlying political conditio
De hele zin is:
Bearing in mind that the sustainable development of an economic area depends largely on finding foward-looking economic and socio-political answers to address the demographic development in suitable underlying political conditions

Ik kom er gewoon ff niet uit. MTIA voor jullie hulp
xxxFullCircle
Netherlands
om aandacht te besteden aan de demografische ontwikkeling in geschikte onderliggende condities
Explanation:
Is dat de hele zin? Moet er niet nog een stuk achter?

Wanneer je bedenkt dat duurzame ontwikkeling van een economisch gebied in grote mate afhankelijk is van vooruitziende economische en socio-politieke antwoorden om aandacht te besteden aan de demografische ontwikkeling in geschikte onderliggende condities


Ik vraag me af of je hier wat aan hebt!

--------------------------------------------------
Note added at 2005-02-14 05:48:39 (GMT)
--------------------------------------------------

Wat is de voorgaande zin? Staat er bijvoorbeeld boven \"u zou het volgende moeten doen\"? Dan zou de volgende vertaling kunnen:
In gedachten houden dat duurzame ontwikkeling van een economisch gebied in grote mate afhankelijk is van vooruitziende economische en socio-politieke oplossingen voor de demografische ontwikkeling in geschikte onderliggende politieke condities.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
De vertaling was al de deur uit, maar uiteindelijk realiseerde ik mij hetzelfde als Tina: het probleem zat 'm in de answers. Bedankt voor de hulp en sorry voor de late grading.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3het behandelen van de demografische ontwikkeling onder de juiste politieke globale principes
11thmuse
2 +1om aandacht te besteden aan de demografische ontwikkeling in geschikte onderliggende condities
Henk Peelen


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
om aandacht te besteden aan de demografische ontwikkeling in geschikte onderliggende condities


Explanation:
Is dat de hele zin? Moet er niet nog een stuk achter?

Wanneer je bedenkt dat duurzame ontwikkeling van een economisch gebied in grote mate afhankelijk is van vooruitziende economische en socio-politieke antwoorden om aandacht te besteden aan de demografische ontwikkeling in geschikte onderliggende condities


Ik vraag me af of je hier wat aan hebt!

--------------------------------------------------
Note added at 2005-02-14 05:48:39 (GMT)
--------------------------------------------------

Wat is de voorgaande zin? Staat er bijvoorbeeld boven \"u zou het volgende moeten doen\"? Dan zou de volgende vertaling kunnen:
In gedachten houden dat duurzame ontwikkeling van een economisch gebied in grote mate afhankelijk is van vooruitziende economische en socio-politieke oplossingen voor de demografische ontwikkeling in geschikte onderliggende politieke condities.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
De vertaling was al de deur uit, maar uiteindelijk realiseerde ik mij hetzelfde als Tina: het probleem zat 'm in de answers. Bedankt voor de hulp en sorry voor de late grading.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: Ik dacht ook dat er nog meer moest komen - er ontbreekt een onderwerp en een werkwoord. Ik vermoed overigens dat 'answers to adress' hier 'oplossingen voor' betekent. En het zijn 'onderliggende politieke condities'.
22 hrs
  -> misschien is het een punt uit een opsomming waar bijvoorbeeld boven staat "u zou het volgende moeten doen".

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
het behandelen van de demografische ontwikkeling onder de juiste politieke globale principes


Explanation:
Een variant:

het behandelen van de demografische ontwikkeling onder de juiste politieke globale principes

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4