KudoZ home » English to Dutch » Surveying

Seek referral

Dutch translation: vragen of ze iemand anders kunnen aanbevelen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:seek referral
Dutch translation:vragen of ze iemand anders kunnen aanbevelen
Entered by: Ron Willems

08:25 Nov 12, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Surveying
English term or phrase: Seek referral
Dit is de instructie bij het begin van een telefonische enquête als iemand niet wil meedoen aan het onderzoek. Er wordt aangeraden om te "close" en "seek referral". Ik kan er niet veel van maken zo.
Linda Flebus
Belgium
vragen of ze iemand anders kunnen aanbevelen
Explanation:
... die wel zin heeft om die vragen te beantwoorden
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Dank je wel Ron
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5vragen of ze iemand anders kunnen aanbevelen
Ron Willems
3vragen waarom de betreffende persoon niet wil meedoen
Eppo Schaap


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
seek referral
vragen of ze iemand anders kunnen aanbevelen


Explanation:
... die wel zin heeft om die vragen te beantwoorden

Ron Willems
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 10
Grading comment
Dank je wel Ron

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bea Geenen
8 mins

agree  Maartje Giebels
16 mins

agree  Jan Willem van Dormolen
16 mins

agree  Henk Peelen
27 mins

agree  Sindy Cremer
6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
seek referral
vragen waarom de betreffende persoon niet wil meedoen


Explanation:
het zou dan strikt gesproken wel "close" OR "seek referral" moeten zijn.

Eppo Schaap
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch