KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

trimming of a tyre tread by a mechanic

Dutch translation: het zorgvuldige uitsnijden van het bandenprofiel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:trimming of a tyre tread by a mechanic
Dutch translation:het zorgvuldige uitsnijden van het bandenprofiel
Entered by: Thijs van Dorssen

08:51 Oct 26, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: trimming of a tyre tread by a mechanic
Dirt track racing is the throw back to the old days of the sport where the careful trimming of the tyre tread by an ace mechanic can get the rider just a little extra grip in the dirt.

Dit gaat dus over motorracen. Mijn Engelse tekst staat vol fouten, dus dat kan hier ook het geval zijn. Kan iemand me helpen?
Sandra
het zorgvuldige uitsnijden van het bandenprofiel ....
Explanation:
Hi Sandra,

hier is mijn oplossing. Ik heb geprobeerd om het zo “colloquial” mogelijk te houden, dat schijnt wel goed bij de context te passen.

Motorcross brengt je weer helemaal terug naar de begintijd van de sport (misschien moet je hier “motorsport” zeggen), toen het zorgvuldige uitsnijden van het bandenprofiel door een super mecanicien nog dat kleine beetje extra grip voor de coureur kon betekenen.

Of, achter de komma:

toen een, door de beste mecanicien uitgesneden profiel nog dat kleine beetje extra grip voor de coureur kon betekenen.

For your info: Dirt track wordt voor alles gebruikt wat niet op asphalt plaats vindt. Voor cross (echt in de blubber) en sintelbaan (kleine, zwarte steentjes tussen je tanden), met auto’s én motorfietsen.

Antwoord hopelijk goedgekeurd.

Prettig weekend, rij niet te hard op je motorfiets

Bye, Thijs
Selected response from:

Thijs van Dorssen
Grading comment
Nogmaals bedankt, Thijs.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5het zorgvuldige uitsnijden van het bandenprofiel ....
Thijs van Dorssen
2Sintelbaan races grijpen terug naar ...
Ellemiek Drucker


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Sintelbaan races grijpen terug naar ...


Explanation:
Hoi Sandra,

Ik doe een poging :

Sintelbaan races grijpen terug naar de vroegere tijden van de sport toen het zorgvuldig afstellen van het profiel van de banden door een ervaren, professionele mecanicien ervoor zorgt dat de coureur een beetje extra grip op de baan heeft.

Prettig weekend en groetjes
Ellemiek

Ellemiek Drucker
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 57

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
het zorgvuldige uitsnijden van het bandenprofiel ....


Explanation:
Hi Sandra,

hier is mijn oplossing. Ik heb geprobeerd om het zo “colloquial” mogelijk te houden, dat schijnt wel goed bij de context te passen.

Motorcross brengt je weer helemaal terug naar de begintijd van de sport (misschien moet je hier “motorsport” zeggen), toen het zorgvuldige uitsnijden van het bandenprofiel door een super mecanicien nog dat kleine beetje extra grip voor de coureur kon betekenen.

Of, achter de komma:

toen een, door de beste mecanicien uitgesneden profiel nog dat kleine beetje extra grip voor de coureur kon betekenen.

For your info: Dirt track wordt voor alles gebruikt wat niet op asphalt plaats vindt. Voor cross (echt in de blubber) en sintelbaan (kleine, zwarte steentjes tussen je tanden), met auto’s én motorfietsen.

Antwoord hopelijk goedgekeurd.

Prettig weekend, rij niet te hard op je motorfiets

Bye, Thijs


Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 43
Grading comment
Nogmaals bedankt, Thijs.