KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

Hill Descent Control

Dutch translation: gripregeling bij afdalingen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Hill Descent Control
Dutch translation:gripregeling bij afdalingen
Entered by: Jos Essers

05:13 Oct 29, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Hill Descent Control
feature of car
Shayna Barby
gripregeling bij afdalingen
Explanation:
"Daar komt dan nog de gripregeling bij afdalingen (HDC) bij, die we eerder al op de Freelander zagen, maar die deze keer tussenkomt bij eender welke snelheid (en niet enkel in de eerste versnelling) als de reeks korte versnellingen ingeschakeld is. "

HTH,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gripregeling bij afdalingenSerge L
4Hill Descent Control
f.a.x. Translations b.v.


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Hill Descent Control


Explanation:
Wordt (zoals veel van dit soort termen) wel onvertaald gelaten, zoals bijvoorbeeld in het onderstaande citaat:

"Een aangepast ABS-systeem is voortaan standaard op alle modellen.
Het systeem omvat ook het Hill Descent Control (HDC) om de snelheid in een steile afdaling in het terrein te beperken en..."

f.a.x. Translations b.v.
Netherlands
PRO pts in pair: 2

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gripregeling bij afdalingen


Explanation:
"Daar komt dan nog de gripregeling bij afdalingen (HDC) bij, die we eerder al op de Freelander zagen, maar die deze keer tussenkomt bij eender welke snelheid (en niet enkel in de eerste versnelling) als de reeks korte versnellingen ingeschakeld is. "

HTH,

Serge L.


    Reference: http://www.moniteur-automobile.presse.fr/une/99/9924/uneNl1....
Serge L
PRO pts in pair: 392
Grading comment
Bedankt!