KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

single systems platform

Dutch translation: enkel systeem platform


05:51 Nov 1, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: single systems platform
This is an IT expression as it has to do with a SAP information system. The entire sentence runs: We have introduced a new SAP information system, which will move our company to a new single systems platform and is due to be finished by January. Any techies out there?
Any help will be greatly appreciated!
Willemina
Dutch translation:enkel systeem platform
Explanation:
Willemina, volgens mij kan je het ook onvertaald laten, maar ik heb het ook zo beschreven zien staan. Hopelijk heb je wat aan onderstaande sites.
Groetjes,
Marijke

Software inhoud
... , Een platform en besturingssysteem onafhankelijke datacompressie, met hoge compressie ... ,
Op een enkel systeem (Pentium II -350 Mhz met 64 Mb geheugen ...
www.csnet.nl/software/webster/

European Unix Platform (EUP) - e-zine
... concept, waarbij er tussen het eigen netwerk en het Internet een enkel systeem
wordt opgesteld, dat zorg draagt voor zowel de firewalling als de ...
e-zine.nluug.nl/hold.html?cid=70 - 56k - Cached - Similar pages
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank Marijke - en natuurlijk ook aan de anderen die mij een antwoord stuurden -, ik denk dat dit in de context het juiste (en eenvoudigste) is.

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Eén systeem met gemeenschappelijk platformPieter_H
4enkel systeem platform
Marijke Mayer
4 -1platvorm met een enkel systeem
Madeleine van Zanten


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Eén systeem met gemeenschappelijk platform


Explanation:
Willemina!

Ik kan er niet zi 1-2-3 een goede Holandse kreet voor bedenken - de Engelse uitdrukking is gemeengoed in de IT-branche. Hier is sprake van dat men alle andre (In een netwerk staande) computers, met waarschijnlijk verschillende besturingssystemen (DOS, UNIX, MAC etc. gaat omstructureren naar een netwerk met een gemeenschappelijk besturingssysteen. Dan denken we aan bijv. een UNIX-systeem of een Windows NT(-server) omgeving.
LINUX timmert momenteel hard aan de weg om Windows concurrentie aan te doen.

Voorheen konden sommige netwerken en Bijbehorende computers in feite één grote lappendeken zijn van verschillende besturingsssytemen.

Met de in jouw tekst beschreven operatie wil men daar van af. Dat vereenvoudigt in sterke mate het onderhoud en behoefte voor systeembeheerders.

En "systeem" in de header moet je eigenlijk lezen in de zin van een computernetwerk.

Single system i.v.m. een stand-alone PC wordt niet gebruikt.

Ik hoop dat het je duidelijk is.
Zoniet, dan hoor ik het wel

Ref: de nodige jaren in de IT-branche
Groeten,

Pieter_H

Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
platvorm met een enkel systeem


Explanation:
ervaring met SAP

Madeleine van Zanten
Switzerland
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Pieter_H: Omgedraaid - één systeem/netwerk met één platform(=veelal besturingssysteem) had ik het met je eens kunnen zijn.
19 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
enkel systeem platform


Explanation:
Willemina, volgens mij kan je het ook onvertaald laten, maar ik heb het ook zo beschreven zien staan. Hopelijk heb je wat aan onderstaande sites.
Groetjes,
Marijke

Software inhoud
... , Een platform en besturingssysteem onafhankelijke datacompressie, met hoge compressie ... ,
Op een enkel systeem (Pentium II -350 Mhz met 64 Mb geheugen ...
www.csnet.nl/software/webster/

European Unix Platform (EUP) - e-zine
... concept, waarbij er tussen het eigen netwerk en het Internet een enkel systeem
wordt opgesteld, dat zorg draagt voor zowel de firewalling als de ...
e-zine.nluug.nl/hold.html?cid=70 - 56k - Cached - Similar pages

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
Hartelijk dank Marijke - en natuurlijk ook aan de anderen die mij een antwoord stuurden -, ik denk dat dit in de context het juiste (en eenvoudigste) is.

Willemina