KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

Servo pick photo eye

Dutch translation: Servo pick lichtoog


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Servo pick photo eye
Dutch translation:Servo pick lichtoog
Entered by: Koos Vanderwilt

05:56 Nov 1, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Servo pick photo eye
component on a piece of machinery
edlih_be
Servo pick lichtoog
Explanation:
Servo pick = een industriele robot die dingen oppakt. Servo is het merk, en Servo pick is een bepaald soort robot van dit merk. Zie:

http://www.everts.nl/new/robots/tab_robotica.html

meer informatie over deze servo pick and place units vindt u hier. ...

Dit woord kan je dus onvertaald laten.

Een photo eye is volgens mij een lichtgevoelige cel waarop een continue lichtstraal valt. Als de lichstraal onderbroken wordt, treedt er een schakelaar in werking. In het NLs. heet dat een lichtoog.

Dus 'een servo pick lichtoog'.

Let svp op het confidence level, dat is niet al te hoog.

Selected response from:

Koos Vanderwilt
United States
Grading comment
Thanks for the help. Peter's answer was also helpful, but I can only award points to one person. Thanks again.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2Voer voor een NeerlandicusPieter_H
2Servo pick lichtoogKoos Vanderwilt


  

Answers


17 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Servo pick lichtoog


Explanation:
Servo pick = een industriele robot die dingen oppakt. Servo is het merk, en Servo pick is een bepaald soort robot van dit merk. Zie:

http://www.everts.nl/new/robots/tab_robotica.html

meer informatie over deze servo pick and place units vindt u hier. ...

Dit woord kan je dus onvertaald laten.

Een photo eye is volgens mij een lichtgevoelige cel waarop een continue lichtstraal valt. Als de lichstraal onderbroken wordt, treedt er een schakelaar in werking. In het NLs. heet dat een lichtoog.

Dus 'een servo pick lichtoog'.

Let svp op het confidence level, dat is niet al te hoog.



Koos Vanderwilt
United States
PRO pts in pair: 25
Grading comment
Thanks for the help. Peter's answer was also helpful, but I can only award points to one person. Thanks again.

19 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Voer voor een Neerlandicus


Explanation:
Hoi!

Ik denk dat Koos voor een gedeelte in de goede richting zit - nl. het lichtoog.
Maar "Servo" moet volgens mij vertaald worden met "motorgedreven".
"Pick" wordt inzamelen, als bij het bijelkaar zoeken van artikelen in een magazijn. (aan de hand van een "picklist" of inzamellijst die gelezen wordt uit een systeem à la SAP of PeopleSoft.)

Dit gebeurt in de grotere magazijnen of warehouses met lichtogen, die vaak streepjes codes aflezen en vervolgens een robot in het logistieke systeem aansturen en het artikel op de juiste plaats (laten) zetten.

Maar om hier nu een fatsoenlijke uitdrukking van te maken?

"Automatisch inzamel lichtoog"?
Lichtoog voor automatische inzameling?

Het kan zeker beter, maar ik kan er op dit moment niet op komen.

Groeten,

Pieter_H


Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Koos Vanderwilt: Ja maar, ja maar, de zin 'meer informatie [...] heb ik van een NLse site geplukt over deze apparaten.
7 hrs