KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

traffic and packet analysis

Dutch translation: analyse van (data)verkeer en pakketjes


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:¨traffic and packet analysis
Dutch translation:analyse van (data)verkeer en pakketjes

06:01 Nov 6, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: traffic and packet analysis
· Detailed traffic and packet analysis up to full Gigabit Ethernet rate
Anneken
analyse van (data)verkeer en pakketjes
Explanation:
Hoi Anneken,

dataverkeer en pakketjes worden door bijv. een firewall geanalyseerd voordat ze worden 'doorgelaten'. In jouw zin gebeurt dat dus blijkbaar met een bepaalde snelheid.

Ik heb 4 jaar in de IT gewerkt, en geef je dit antwoord daarom zonder verdere referenties.
Ik hoop dat het je helpt!
Groetjes,
Edith.
Selected response from:

Edie73
Grading comment
Bedankt Edith!

Groetjes,

Anneken
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2analyse van (data)verkeer en pakketjesEdie73
4verkeers - en pakketanalyseShayna Barby


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
analyse van (data)verkeer en pakketjes


Explanation:
Hoi Anneken,

dataverkeer en pakketjes worden door bijv. een firewall geanalyseerd voordat ze worden 'doorgelaten'. In jouw zin gebeurt dat dus blijkbaar met een bepaalde snelheid.

Ik heb 4 jaar in de IT gewerkt, en geef je dit antwoord daarom zonder verdere referenties.
Ik hoop dat het je helpt!
Groetjes,
Edith.

Edie73
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Bedankt Edith!

Groetjes,

Anneken

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ellemiek Drucker
1 min

agree  Pieter_H: Misschien DATAverkeer en DATApakketjes, zodat men weet dat er niet over TNT-/UPS-pakketjes geschreven wordt?
17 mins

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verkeers - en pakketanalyse


Explanation:
Voor "traffic analysis" geeft Eurodicautom: "verkeersanalyse" of "verkeersmeting" mbt communicatie

Voor "packet" geeft Eurodicautom: "pakket" of "packet"
Definitie: verzameling van gegevens en besturingstekens,die voor transmissiedoeleinden in een voorgeschreven formaat doorgegeven worden

Mijn voorstel is eenvoudig: "verkeers- en pakketanalyse"

Succes!


    Reference: http://eurodic.ip.lu
Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 99