KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

node

Dutch translation: (netwerk)knooppunt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:node
Dutch translation:(netwerk)knooppunt

07:01 Nov 6, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: node
Its new Trace SwitchRoute(tm) feature pinpoints problems between nodes.
Anneken
knooppunten
Explanation:
Uit het blote hoofd, na drie keer om de dorpseik te hebben gedanst, met een flesje paddenpis, getrokken bij volle maan, onder het uitroepen van 'knooppunt, knooppunt, vrooppunt, vrooppunt.'

Maar serieus. Netwerken hebben knooppunten.

Example Usage:

http://www.telecomrail.com/N/v/misc/news_archives.html
Selected response from:

Koos Vanderwilt
United States
Grading comment
Bedankt voor de goede vertaling die met zoveel gevoel voor humor werd gebracht!
Welke paddenpis gebruik jij eigenlijk? Mischien kan ik dat in de toekomst ook eens proberen!
Groetjes,
Ann
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1aansluitpunt / knooppunt in een netwerkSerge L
4knooppunt
Jacki
4netwerkknoopuntenKoos Vanderwilt
4knooppuntenKoos Vanderwilt
4(Netwerk-)NodePieter_H
4knoppunt
Davorka Grgic


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
aansluitpunt / knooppunt in een netwerk


Explanation:
*


    Reference: http://www.ming-automatisering.nl/Definities/definitiesn.htm
Serge L
PRO pts in pair: 392

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
3 mins

neutral  Pieter_H: aansluitpunt - ja, knooppunt: nee
9 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(Netwerk-)Node


Explanation:
Anneken,

Dit is een "aftappingspunt" in een netwerk - kan een computer, printer, etc. zijn.

Ik zou het onvertaald laten.

Ref: eigen kennis

en een link




    Reference: http://www.google.com/search?hl=nl&q=%22netwerk+node%22&btnG...
Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
knooppunten


Explanation:
Uit het blote hoofd, na drie keer om de dorpseik te hebben gedanst, met een flesje paddenpis, getrokken bij volle maan, onder het uitroepen van 'knooppunt, knooppunt, vrooppunt, vrooppunt.'

Maar serieus. Netwerken hebben knooppunten.

Example Usage:

http://www.telecomrail.com/N/v/misc/news_archives.html

Koos Vanderwilt
United States
PRO pts in pair: 25
Grading comment
Bedankt voor de goede vertaling die met zoveel gevoel voor humor werd gebracht!
Welke paddenpis gebruik jij eigenlijk? Mischien kan ik dat in de toekomst ook eens proberen!
Groetjes,
Ann

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
knoppunt


Explanation:
...van een netwerk.

see:

http://www.exin.nl/toets/mg1-w_data.htm.


    van Dale
Davorka Grgic
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 63

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
netwerkknoopunten


Explanation:
Tikfout: ik probeerde te hard om leuk te zijn, en dan krijg je dat.

Koos Vanderwilt
United States
PRO pts in pair: 25

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
knooppunt


Explanation:
Volgens woordenboek informatica van Sybex: `punt in een netwerk waarop een werkstation, terminal of server is aangesloten in een netwerk'.
Als het een erg technische tekst is zou je ook gewoon `node' kunnen laten staan.

Succes, Jacki

Jacki
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 222