KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

highlights

Dutch translation: hoge lichten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:highlights
Dutch translation:hoge lichten
Entered by: Jacki

16:38 Nov 9, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: highlights
Fotografie/beeldbewerking: de witte gebieden in een foto. In Photoshop wordt dit dacht ik `hooglichten' of zelfs `hoge lichten' genoemd. Bestaat er een fotografische term voor of is `hooglichten' correct?
Jacki
hoge lichten
Explanation:
Van Dale Groot Woordenboek
Engels Nederlands

De nieuwste technieken om hoogwaardige flexofilms, flexoproeven en flexodrukplaten te vervaardigen is High Quality Flexo. Het drukken van hoge lichten en daarnaast verzadigde kleuren in flexodruk is mogelijk met HQF.

Kleuren in de afbeelding aanpassen
Kies Verbeteren > Variaties om met reeds ingestelde kleuraanpassingen de kleuren in de afbeelding verder aan te passen. Kies Schaduwen, Middentonen of Hoge lichten om de kleuren van een gebied in de afbeelding te wijzigen. Klik op een variatie om een voorbeeld van de aanpassing weer te geven in de miniatuur Huidig beeld. Klik op OK als de kleuren goed zijn.


Selected response from:

Meturgan
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1hoge lichtenMeturgan
5hoge lichten
avantix


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
hoge lichten


Explanation:
Van Dale Groot Woordenboek
Engels Nederlands

De nieuwste technieken om hoogwaardige flexofilms, flexoproeven en flexodrukplaten te vervaardigen is High Quality Flexo. Het drukken van hoge lichten en daarnaast verzadigde kleuren in flexodruk is mogelijk met HQF.

Kleuren in de afbeelding aanpassen
Kies Verbeteren > Variaties om met reeds ingestelde kleuraanpassingen de kleuren in de afbeelding verder aan te passen. Kies Schaduwen, Middentonen of Hoge lichten om de kleuren van een gebied in de afbeelding te wijzigen. Klik op een variatie om een voorbeeld van de aanpassing weer te geven in de miniatuur Huidig beeld. Klik op OK als de kleuren goed zijn.





    Reference: http://www.vandok.nl/hotitems.html
    Reference: http://www.adobe.nl/web/tips/phselcolorcor/page2.html
Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 223

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxHenri
12 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
hoge lichten


Explanation:
hooglichten is geen correct Nederlands

avantix
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 366