KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

Texture compression S3TC

Dutch translation: Compressie algoritme


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Texture compression S3TC
Dutch translation:Compressie algoritme
Entered by: Pieter_H

04:58 Nov 14, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Texture compression S3TC
Betreft handleiding PSX spel
Nadjezda Heymans
Compressie algoritme
Explanation:
Hi Nadjezda!

Dit heb ik voor je gevonden:

[LnX] Games - Making Linux more fun. Games, 3D, hardware, ...
... S3 Texture Compression S3 Texture Compression, kortweg S3TC, is een compressiealgorithme
dat door de ingenieurs bij chipbakker S3 werd ontwikkeld om extra ...

Meer info kun je vinden op onderstaande link / site
Selected response from:

Pieter_H
Norway
Grading comment
Thank you!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4S3TC
Jacki
4Compressie algoritmePieter_H


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Compressie algoritme


Explanation:
Hi Nadjezda!

Dit heb ik voor je gevonden:

[LnX] Games - Making Linux more fun. Games, 3D, hardware, ...
... S3 Texture Compression S3 Texture Compression, kortweg S3TC, is een compressiealgorithme
dat door de ingenieurs bij chipbakker S3 werd ontwikkeld om extra ...

Meer info kun je vinden op onderstaande link / site



    Reference: http://www.penguinpower.nl/pcontent/mesaetc3.php
Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139
Grading comment
Thank you!

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
S3TC


Explanation:
Het is inderdaad een compressie-algoritme om texturen (patronen) te comprimeren. Niet vertalen dus of `textuurcompressie' gebruiken als toelichting. Texture wordt soms vertaald als `structuur'.

Jacki
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 222